La Comunitat Valenciana acumula el major nombre d'ERO a Espanya
El nombre de treballadors afectats per regulacions d'ocupació a Espanya es dispara un 56,4% fins a l'octubre.
La Comunitat Valenciana és la que acumula més treballadors afectats per expedients de regulació d'ocupació (ERO) en el període gener-octubre, amb 24.846. Aquestes dades multipliquen per més de quatre les del mateix període del 2018, segons dades del Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social.
Quasi tots els treballadors afectats es van incloure en la modalitats d'ERO de suspensió de contracte (22.328). En això han tingut molt a veure els ERO temporals de suspensió de contractes que s'han aplicat al llarg d'enguany a la factoria de Ford a Almussafes.
Es disparen els ERO a Espanya
A Espanya els ERO va pujar un 56,4% els deu primers mesos del 2019, en comparació amb el mateix període del 2018, fins a sumar 71.079 afectats.
Segons Treball, les empreses en procediment de regulació d'ocupació van augmentar un 3,6% entre els mesos de gener i octubre, fins a un total de 1.735, mentre que els expedients es van reduir un 1,5%, fins a 2.477 procediments.
Del total de procediments registrats fins a l'octubre, en el 89,3% hi havia acord entre les parts.
Per sexe, el 72,5% dels afectats per algun procediment de regulació d'ocupació eren homes, amb 51.556 treballadors afectats, davant de 19.523 dones (27,5%).
Més llegit
-
Temperatures de 35 °C en un dimecres de setembre de sol, calor i basca
-
València suspendrà les classes en centres de zones inundables amb alerta taronja
-
Naix Musacc, plataforma de músics professionals per a impulsar la música valenciana
-
La Generalitat destinarà un nou paquet d'ajudes, de 35 milions, per a les famílies afectades per la dana
-
Quatre dies més de calor
-
Pedro Sánchez anuncia una llei per a baixar ràtios i hores lectives del professorat