La compravenda d'habitatges cau un 36% al juliol en taxa interanual
Malgrat aquest descens, la Comunitat Valenciana lidera les operacions per cada 100.000 habitants.
La Comunitat Valenciana encapçala al juliol la compravenda d'habitatges a Espanya, amb 118 per cada 100.000 habitants. A més, és la tercera regió per darrere d'Andalusia i de Catalunya que més operacions ha fet, amb un total 4.676 compravendes. Malgrat això, els efectes en l'economia valenciana de la pandèmia de la Covid-19 es fan notar i la compravenda d'habitatges ha retrocedit un 36% el mes de juliol passat en relació amb el mateix mes de 2019.
No obstant això, es nota una certa recuperació des del punt més baix registrat enguany, que va ser maig, amb 2.790 operacions. Al juny va haver-hi 3.450 compravendes i ara en el mes de juliol 4.676, encara lluny de les 7.294 que es van realitzar un any abans.
Per tipus d'habitatge, les transaccions sobre habitatges nous han caigut un 39,18% a la Comunitat Valenciana, mentre que les de segona mà han baixat un 35,26%.
Al conjunt d'Espanya, la compravenda ha retrocedit al juliol un 32,4% en relació amb el mateix mes de 2019, fins a sumar 32.654 operacions, la seua major xifra des de març, quan es va declarar la pandèmia de la Covid-19. Encadena així cinc mesos consecutius de taxes interanuals negatives després d'haver caigut al març un 18,6%, a l'abril un 39,2%, al maig un 53,7% i al juny un 34,3%.
En termes mensuals (juliol sobre juny), la compravenda d'habitatges s'ha disparat a Espanya un 20%, el seu major creixement en un mes de juliol en almenys cinc anys.
Més llegit
-
Paco Roig es manté en la llista de grans morosos amb Hisenda, amb un deute de 7,8 milions d'euros
-
Detenen un home a Bétera per furtar 44 cadells de gos i 84 coloms de competició valorats en vora 145.000 euros
-
Detenen a Alzira un conductor que portava díhuit quilos de marihuana en una furgoneta
-
Dos persones detingudes a Llíria i la Vall d'Uixó després d'intervindre més de 10.000 arxius d'abús sexual infantil
-
Les infraestructures centren la negociació d’este dimarts entre Educació i els sindicats de docents
-
Dépor-Elx, Espanyol-Llevant, Racing-Villarreal i Betis-València per a començar la Lliga
Més vist
Més escoltat
-
29.06.2026 | 90 minuts
-
30.06.2026 | L'hora de la cultura | Belén Mayordomo i "Teló de fons", amb Juanjo Prats
-
25.06.2026 | Cadena de valor | El mercat immobiliari valencià modera el seu ritme
-
30.06.2026 | Amunt i avall | Segona Part
-
29.06.2026 | Cadena de valor | La inflació, el creixement econòmic i els nous hàbits de consum
-
29.06.2026 | ContrÀpunt