La compravenda d'habitatges cau un 36% al juliol en taxa interanual
Malgrat aquest descens, la Comunitat Valenciana lidera les operacions per cada 100.000 habitants.
La Comunitat Valenciana encapçala al juliol la compravenda d'habitatges a Espanya, amb 118 per cada 100.000 habitants. A més, és la tercera regió per darrere d'Andalusia i de Catalunya que més operacions ha fet, amb un total 4.676 compravendes. Malgrat això, els efectes en l'economia valenciana de la pandèmia de la Covid-19 es fan notar i la compravenda d'habitatges ha retrocedit un 36% el mes de juliol passat en relació amb el mateix mes de 2019.
No obstant això, es nota una certa recuperació des del punt més baix registrat enguany, que va ser maig, amb 2.790 operacions. Al juny va haver-hi 3.450 compravendes i ara en el mes de juliol 4.676, encara lluny de les 7.294 que es van realitzar un any abans.
Per tipus d'habitatge, les transaccions sobre habitatges nous han caigut un 39,18% a la Comunitat Valenciana, mentre que les de segona mà han baixat un 35,26%.
Al conjunt d'Espanya, la compravenda ha retrocedit al juliol un 32,4% en relació amb el mateix mes de 2019, fins a sumar 32.654 operacions, la seua major xifra des de març, quan es va declarar la pandèmia de la Covid-19. Encadena així cinc mesos consecutius de taxes interanuals negatives després d'haver caigut al març un 18,6%, a l'abril un 39,2%, al maig un 53,7% i al juny un 34,3%.
En termes mensuals (juliol sobre juny), la compravenda d'habitatges s'ha disparat a Espanya un 20%, el seu major creixement en un mes de juliol en almenys cinc anys.
Més llegit
-
Vilaplana li hauria ensenyat a Mazón vora les 17:40 hores un vídeo d'À Punt en què es veia Utiel inundada
-
Pradas coneixia el risc del barranc de Poio sobre Quart de Poblet i Aldaia abans de les 14:00 h
-
Calor per Tots Sants: el mercuri superarà els 25 °C en molts punts del territori
-
El PP dona suport a Mompó com a candidat a les eleccions autonòmiques en cas que Mazón no s'hi presente
-
‘Zoom’ oferix una investigació especial sobre el crim de la viuda de la CAM
-
La tradició de visitar el cementeri per Tots Sants es diluïx entre les noves generacions
Més vist
Més escoltat
-
31.10.2025 | Terra de bous
-
31.10.2025 | Manuel Conejero, guanyador del premi Clec Superstar Emergent al CLEC
-
31.10.2025 | ContrÀpunt
-
31.10.2025 | L'hora de la cultura
-
31.10.2025 | "Gran pantalla", amb Pau Gómez | L'entrevista a Alberto Rodríguez, director de la pel·lícula espanyola “Los Tigres”
-
01.11.2025 | Punt a punt | Segona Part