Directes
Ara en la televisió
SOM DE CASA
Ara en la ràdio
PODRÍEM FER-HO MILLOR
Podríem fer-ho millor: streaming

Les claus de la nova ITV: multes de 200 a 500 euros

La nova normativa entra en vigor aquest dimarts i incorpora diferents novetats que fan més estricta la prova i l'adapta al Brexit

Estació ITV a la Comunitat Valenciana en una imatge d'arxiu / À Punt NTC

Més de 2,5 milions de vehicles circulen per les carreteres espanyoles sense la inspecció tècnica de vehicles (ITV) en regla i amb l'assegurança caducada, segons dades de l'Associació Espanyola d'Entitats Col·laboradores de l'Administració en la Inspecció Tècnica de Vehicles (AECA-ITV). La nova normativa de la inspecció tècnica dels vehicles que entra en vigor aquest dimarts, dia 1 de juny, incorpora diferents novetats que fan més estricta la prova i l'adapta al Brexit.

Així, la nova revisió del Manual de Procediment de la ITV incorpora els canvis reglamentaris necessaris per a adequar la inspecció tècnica a les noves tecnologies i s'especifiquen de manera més clara i precisa alguns processos de revisió per als operadors.

Circular sense tindre la ITV ni l'assegurança vigent es considera una infracció greu o molt greu. D'acord amb el règim legal actual, no tindre la inspecció tècnica al dia pot comportar una sanció econòmica de 200 o 500 euros, depenent del cas; mentre que no tindre l'assegurança obligatòria vigent pot implicar una multa que varia des dels 601 euros als 3.005 euros, segons el temps sense assegurar i la reiteració de la infracció.

Multes de fins a 500 euros

La nova normativa manté les multes econòmiques que pot implicar circular amb un cotxe sense la inspecció tècnica superada.

Principals canvis

El nou manual manté les mesures d'higiene i prevenció en les estacions d'ITV per a garantir que les instal·lacions siguen llocs segurs respecte al coronavirus tant per als usuaris com per als qui hi treballen.

Un 8% del parc automobilístic no té ni ITV ni assegurança

Una de les raons per les quals una estació d'ITV pot rebutjar la realització de la inspecció tècnica a un model és que aquest no tinga una pòlissa obligatòria vigent. D'acord amb les dades d'AECA-ITV. "El que quasi el 8% del total del parc automobilístic d'Espanya no tinga ni la ITV ni l'assegurança vigent representa un perill per a tots", ha lamentat AECA-ITV, que assegura que quatre de cada deu automòbils circulen sense ITV (sense tindre en compte si té assegurança o no).

Per a l'associació, això significa que un gran percentatge de vehicles pot no estar complint els estàndards mínims de seguretat i protecció del medi ambient i pot tindre com a conseqüència directa un augment "considerable" tant de la sinistralitat en carretera com de les xifres de ferits i morts en accidents de trànsit.

La labor preventiva que fan les ITV salva vides

El més recent estudi de la Universitat Carlos III de Madrid assegura que, si el total dels vehicles que no acudeixen a les inspeccions obligatòries l'hagueren passada, podrien haver-se evitat almenys 8.800 accidents, més de 7.000 ferits i 161 morts", segons ha indicat el director gerent de AECA-ITV, Guillermo Magaz.