La CEV demana a Hisenda que pose data a la reforma del sistema de finançament
La Confederació Empresarial valenciana afirma que és inajornable i especialment injust amb la Comunitat Valenciana i els seus habitants
La Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV) ha demanat a la ministra d'Hisenda i portaveu del govern, María Jesús Montero, que pose data a la reforma del sistema de finançament, que considera inajornable perquè és –segons paraules de la patronal– desequilibrat i especialment injust amb la Comunitat Valenciana i els seus habitants, tal com demostren diferents informes d'experts.
A més, la CEV ha apuntat que la conjuntura actual "no pot ser la justificació a un nou retard en la reforma del sistema, sinó tot el contrari’’. També ha lamentat que a pesar que ningú qüestiona el desequilibri, fins ara cap dels governs estatals, ni l'actual ni els anteriors, independentment del signe polític, l'haja corregit. Una reclamació que els governs autonòmics tenen damunt la taula.
La reforma continua bloquejada
L'organització empresarial ha remarcat que el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, va prometre en el seu acord d'investidura amb Compromís presentar en huit mesos un nou sistema de finançament però la reforma del sistema "continua bloquejada".
La CEV ha assenyalat que, tal com ha reivindicat aquest diumenge el president del PP de la província Alacant, Carlos Mazón, un nou model de finançament autonòmic significa més recursos per a instal·lacions educatives, sanitàries o per a l'atenció dels que més ho necessiten.
El nivell d'endeutament de la Comunitat Valenciana, justificat en part pel greuge històric de finançament autonòmic, constitueix una pesada càrrega per a la recuperació, afirma l'organització. Per això, han insistit que disposar de fons suficients té una rellevància especial en les circumstàncies actuals.
Més llegit
-
Maribel Vilaplana es recupera a sa casa després de patir un quadre d'ansietat, poques hores abans de declarar davant la jutgessa de la dana
-
Presó per a la conductora del cotxe que va caure a l'aigua a Gandia i en el qual va morir una jove
-
Vilaplana li hauria ensenyat a Mazón vora les 17:40 hores un vídeo d'À Punt en què es veia Utiel inundada
-
Feijóo i Mazón parlaran este diumenge per a “analitzar el context polític de la Comunitat Valenciana”
-
La tradició de visitar el cementeri per Tots Sants es diluïx entre les noves generacions
-
El PPCV dona suport a Mompó com a candidat a les eleccions autonòmiques en cas que Mazón no s'hi presente