Directes
Ara en la televisió
LLENGÜETES
Pròximes emissions
14:00
À PUNT NOTÍCIES MIGDIA
14:00
ESPORTS À PUNT
Notícies

Carlos Faubel, del comité d'empresa de Ford: "Esta nova etapa s'ha de construir respectant el conveni, els drets i la representació sindical"

El representant sindical recorda que Almussafes ha sabut adaptar-se històricament als canvis i valora la capacitat d'arribar a acords de la plantilla

Faubel, este dijous / À Punt NTC

L'anunci dels nous plans per a Almussafes ha sigut analitzat este mateix dijous pels representants dels treballadors. L'acord suposa que Ford i Geely compartiran la propietat de la planta valenciana a través d'una empresa conjunta —un 66% per a la multinacional estatunidenca i un 34% per a la xinesa— i que la portaran a la seua "màxima capacitat" per a fabricar en ella cinc models en el 2028. Com a resultat d'esta aliança estratègica, també la plantilla passarà a pertànyer a l'empresa conjunta una vegada la joint venture estiga operativa.

L'acord ha sigut analitzat i valorat de forma molt positiva pel comité d'empresa, amb algun missatge sobre les condicions laborals. "Vull ser molt clar, les bateries i la tecnologia podran vindre de fora, de molt lluny, però les condicions laborals porten la firma, la història i els drets del conveni de Ford Almussafes", ha advertit el president del Comité d'Empresa d'Almussafes, Carlos Faubel (UGT). "Esta nova etapa s'ha de construir respectant el nostre conveni, els nostres drets i la representació sindical. La competitivitat i les inversions no poden estar renyides, mai ha sigut així, amb unes condicions laborals dignes, al contrari. El futur d'este projecte dependrà, com sempre, del compromís de la seua plantilla", ha argumentat en la seua intervenció. El sindicalista ha dit que cal arribar a un acord sobre el conveni fins a 2030.

Almussafes dona treball actualment al voltant de 4.300 persones de forma directa. Faubel ha qualificat el dia d'històric" després d'anys de "tempesta perfecta" per situacions tan diverses com la pandèmia o els problemes de subministrament i els canvis al mercat. Faubel considera que ara s'obri una "nova etapa" per a la planta en forma d'inversió, de "nous vehicles i d'oportunitats". També ha destacat la capacitat de la planta d'adaptar-se als canvis. "En Almussafes mai hem tingut por als canvis", ha dit.

El representant dels treballadors també ha remarcat que res de l'anunciat hui "ha caigut del cel", sinó que és fruit de la negociació col·lectiva i del diàleg socials mantinguts. També ha mencionat la lleialtat de la plantilla.

Per la seua banda, el sindicat STM-Intersindical Valenciana ha coincidit a ressaltar que l'acord acaba en la incertesa dels últims anys. El sindicat confia a tornar a arribar a les xifres d'empleabilitat de 2015 (vora 9.000 treballadors i treballadores) i també considera que serà positiu per al sector de l'automòbil i auxiliar. En tot cas, ha advertit que estaran molt atents a les condicions dels treballadors de Ford i com afecten les decisions al sector auxiliar.

També et pot interessar