El camp valencià reclama una PAC menys burocràtica i el compliment de la normativa europea
El malestar dels agricultors valencians es tradueïx en un seguit de mobilitzacions, que començaran aquest dimecres a Castelló
La Unió Llauradora i Ramadera ha convocat aquest dimecres, 7 de febrer, el sector agrari valencià amb la intenció de bloquejar amb una tractorada i una caravana el port de Castelló, porta d'entrada dels cítrics que arriben de països de fora de la Unió Europea. I ho fa coincidint amb l'arribada a aquest port de dos vaixells carregats de cítrics i procedents de Turquia i Egipte.
Parlen de "competència deslleial" i reclamen, una política agrària comuna (PAC) sense tanta burocràcia que no els permet "adaptar-se a les exigències ambientals"; que els productes agraris que s'importen complisquen la normativa europea, i que s'eliminen les bonificacions dels ports valencians a països tercers.
"Els ports valencians bonifiquen d'un 30% a un 40% les taxes portuàries de països de fora. Pensem que no ens poden tractar tan malament a casa nostra", manifesta el secretari general de La Unió, Carles Peris.
En aquest respecte, el conseller d'Agricultura, José Luis Aguirre, assegura que les peticions i reivindicacions dels agricultors valencians són "lògiques i completament lícites" i, sobre l'arribada al port de Castelló de taronges procedents d'Egipte, indica que allò que s'està fent és "incrementar les inspeccions en més d'un 300%, tant pel que respecta a un etiquetatge adequat, com al control fitosanitari".
També ha avançat que el 13 i el 14 de febrer es reunirà a Brussel·les amb els comissaris europeus d'Agricultura i Pesca per a "exposar-los la situació del camp valencià". "Europa ha d'embrutar-se les sabates de fang i conéixer la situació dels agricultors", ha dit.
Per la seua part, AVA-Asaja ha convocat una altra protesta el 15 de febrer, també al port de Castelló, que podria estendre's al port de València, per a rebutjar la "competència deslleial que fomenta la Comissió Europea".
I el 21 de febrer, les organitzacions agràries d'Unión de Uniones del conjunt de l'Estat espanyol es concentraran a les portes del Ministeri d'Agricultura, a Madrid.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil vigila la recol·lecció del raïm de taula del Vinalopó per a evitar els robatoris
-
La Policia busca un home de 23 anys acusat de matar al padrastre al barri de Sant Isidre de València
-
L'informe PISA situa els alumnes de la Comunitat Valenciana a la cua d'Espanya en competències en matemàtiques, ciències i lectura
-
Condemnen Sanitat a pagar 100.000 a una jove d’Ibi que va acabar en coma per una greu reacció al·lèrgica
-
Un veí de Rocafort, segrestat per un suposat grup terrorista a Burkina Faso
-
Els estudis universitaris, cada vegada més lligats a un préstec: ja són el 14,2% de tots els crèdits al consum