El BOE publica la pujada salarial aprovada pel Consell de Ministres
Des de l'1 de gener el salari mínim serà de 900 euros mensuals.
El Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) ha publicat aquest dijous la pujada del salari mínim interprofessional fins als 900 euros mensuals, que entrarà en vigor l'1 de gener de 2019, fet que suposa un increment del 22,3%, equivalent a 164 euros mensuals.
Aquest increment l'aprovà el Consell de Ministres, reunit a Barcelona el passat dia 21, mitjançant un reial decret, que no necessita la convalidació en el Congrés dels Diputats, i que complia així l'acord pressupostari pactat entre el govern espanyol i Podem per a l'any vinent.
El reial decret publicat en el BOE explica que aquest "increment atén a la millora de les condicions generals de l'economia i té com a objectiu previndre la pobresa en el treball i fomentar un creixement salarial general més dinàmic".
A més, afegeix que per a garantir el dret a una remuneració "equitativa i suficient" per a un nivell de vida "decorós", el Comité Europeu de Drets Socials ha interpretat que el salari mínim ha de ratllar el 60% del salari mitjà dels treballadors.
Aquesta pujada suposa el major increment des del 1977 i eleva els ingressos anuals a 12.600 euros. El govern central busca acostar el salari mínim espanyol a la mitjana europea i, alhora, impulsar el consum i la recaptació de cotitzacions per a la Seguretat Social.
Més llegit
-
La confraria de la Sang de Sagunt torna a rebutjar amb una àmplia majoria l’entrada de les dones com a confrares
-
Consulta el mapa de les gasolineres valencianes després de l'entrada en vigor de la reducció de preus
-
La Fúmiga reunix l'escena musical en valencià en "La gent de la Mediterrània"
-
El València Basket es retroba amb la seua millor versió
-
El valencià Dani Holgado guanya la carrera de Moto2 al Brasil
-
Consultar aplicacions i recórrer quilòmetres: els usuaris busquen com estalviar davant de l'augment de preu dels combustibles