El BCE apujarà previsiblement els tipus d’interés per huitena vegada
L’ajust seria d’un quart de punt, i arribaria a la marca del 4%
El Banc Central Europeu (BCE) apujarà previsiblement aquest dijous els seus tipus d’interés en un quart de punt, continuant així amb el progressiu alentiment dels ajustos i de manera que els tipus oficials arribaran al 4%. Serà la huitena pujada consecutiva del preu dels diners que fa l'organisme que presideix Christine Lagarde.
El Consell del BCE es reuneix per decidir què fer amb els tipus d’interés en un moment en el qual la inflació s’està moderant tant als Estats Units com a la zona euro. A Europa, la taxa d’inflació general va baixar nou dècimes fins al 6,1% interanual, mentre que la subjacent —que exclou l’efecte d’energia, aliments frescos, alcohol i tabac— es va reduir en tres dècimes, fins al 5,3%.
No obstant això, Lagarde ja va assenyalar el 5 de juny que “no hi ha proves clares que la inflació subjacent haja tocat sostre” i va reiterar l'objectiu de portar els tipus d'interés a “nivells prou restrictius” per a aconseguir que la inflació baixe a la marca del 2%. Per això es dona per segur que aquest dijous s’acordarà un nou ajust.
Aquesta seria la huitena pujada des de juliol de l’any passat. Així, els tipus d’interés assoliran el rècord des que es va introduir la moneda comunitària fa vint anys, situant-se en el 4% per a tipus oficials i el 3,5% per a la facilitat de dipòsit.
La decisió del Consell de Govern aquest dijous segurament impulsarà l'euríbor per damunt del 4%, un nivell rècord no vist des del 2008. Amb això s'espera que les entitats bancàries continuen endurint criteris de risc per a la concessió d'hipoteques i, en general, tancant l'aixeta al crèdit.
Més llegit
-
La flotilla més multitudinària de la història es dirigix cap a Gaza carregada d’ajuda humanitària
-
Les carreteres valencianes afronten el punt àlgid de l’operació tornada amb més de 626.000 desplaçaments
-
Aemet activa l'avís groc per temperatures de 36 graus al litoral sud de València este diumenge
-
L’optimisme s’obri pas finalment després de 22 dies d’incendis a Espanya
-
Detingut per apunyalar i llançar per la finestra la seua dona a Manresa, Barcelona
-
Protecció Civil certifica la fi de "l'episodi de grans incendis forestals simultanis" que ha cremat 300.000 ha en vint dies