Directes
Ara en la televisió
À PUNT NOTÍCIES MIGDIA
Ara en la ràdio
LES NOTÍCIES DEL MIGDIA

El BBVA cobrarà 2 euros per traure diners en finestreta

L’OCU consultarà al Banc d’Espanya aquesta pràctica que consideren “injusta”, perquè ja es paga una comissió de manteniment.

Oficina del BBVA / Europa Press

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) considera “injust” que BBVA comence a cobrar als seus clients una comissió de dos euros per les retirades d’efectiu en finestreta inferiors a 2.000 euros a partir del gener i ha anunciat que consultarà al Banc d’Espanya perquè es pronuncie sobre la procedència d’aquesta pràctica, que també han començat a realitzar altres entitats. Les associacions de consumidors demanen que el govern regule aquestes comissions i que fixe per llei la quantia màxima.

Segons ha explicat l’OCU, el servei de caixa (entés com a traure i ingressar diners, disposar de saldo mitjançant xec i atendre rebuts) ja es retribueix a través de la comissió de manteniment, segons estableix el Banc d’Espanya mateix .

L’associació entén que l’objecte d’aquesta comissió és desincentivar les operacions en finestreta en favor de l’ús de caixers automàtics per l’estalvi de costos que suposa per al bancs. Els consumidors diuen que resulta “un element més d’exclusió financera de moltes entitats cap a les persones majors i consumidors vulnerables, que han d’enfrontar-se a problemes sensorials, cognitius i de mobilitat que dificulten o impedeixen situacions aparentment senzilles com traure diners d’un caixer”.

A més, Francisco Rodríguez, advocat de la Unió de Consumidors, alerta que la concentració bancària està perjudicant els usuaris perquè els deixa amb poques opcions per a triar, mentre que els bancs endureixen les condicions i cobren comissions de manera indiscriminada.

L’OCU ha lamentat la “passivitat” del govern en l’àmbit de l’exclusió financera a majors i veïns de poblacions sense oficina bancària i continua esperant resposta a les cartes enviades el mes de maig passat als diferents ministeris que sol·licitaven, entre altres coses, que el servei bancari físic es considere com a “servei bàsic i universal” i l’Estat garantisca que arriba a tota la població.