Per què no baixa el consum d’aliments a pesar de la inflació?
Aquesta situació paradoxal es coneix com l'efecte Giffen per què no respon a la llei de l'oferta i la demanda
En l'escenari inflacionista actual cal preguntar-se per què, si els productes d'alimentació continuen cars, no se'n redueix el consum, una situació paradoxal que es coneix com l'efecte Giffen.
El 1945 l'economista irlandés Robert Giffen va veure que les famílies, tot i la pujada del preu de les creïlles, continuaven comprant-ne. Un comportament que no responia a la llei de l'oferta i la demanda, que diu que com més puja el preu d'un producte, més baixa el consum.
Un exemple de bé barat podrien ser les verdures, els ous o el pa, que no poden deixar de consumir-se. Però perquè es produïsca l'efecte Giffen, haurien de complir-se algunes condicions, com que el bé represente un preu important en la despesa familiar.
Segons Facua, quatre de cada deu aliments han augmentat el preu més d'un 30%, però això tampoc ha fet que s'hagen deixat de consumir.
Més llegit
-
Buñol torna a submergir-se en la seua batalla de tomaques més internacional
-
Seguix en directe la retransmissió de la Tomatina 2025
-
Buñol es prepara per a llançar 120.000 quilos de tomaca en la seua cita més internacional
-
À Punt retransmet la correguda de la Fira de la Verema des de Requena
-
El fervor dels participants en la Tomatina: “És la meua primera vegada, però l’any que ve hi tornaré”
-
Una operació contra la immigració irregular a Alacant i tres províncies més deixa 14 detinguts