Augmenten les hipoteques a tipus fix a causa de la pujada constant dels tipus d’interés
L’amenaça que continuen creixent està fent que la gent tinga molta pressa per signar
El Banc Central Europa ha aprovat aquest dijous una nova forta pujada de tipus d'interés —0,75 punts— per combatre la inflació. Aquesta és la segona pujada consecutiva i deixa el preu dels diners en el 2%. Això fa que s’aguditze el moviment brutal del mercat hipotecari cap a les hipoteques a tipus fixos, amb quotes més estables.
Amb la pujada d’aquest dijous, una hipoteca de 150.000 euros a 25 anys pagarà 100 euros més de quota al mes, que són 1.200 euros més a l'any. La pujada dels tipus d’interés està fent que la hipoteca variable es convertisca en una espècie en perill d'extinció.
Estefanía Bermúdez, d'Ibercaja, explica que han incrementat un 76% la signatura d’hipoteques des de juny, i que el 95% són a tipus fix. “La hipoteca variable quasi està descatalogada del nostre producte”, afirma.
A més, l’amenaça que continuen pujant els tipus d’interés està fent que la gent tinga molta pressa per signar, indica. Una urgència que està ben justificada, perquè els bancs apujaran els tipus de nou d'ací a poc i el Banc Central Europeu anuncia que continuaran creixent.
Més llegit
-
Una veïna de Burjassot denuncia que no va poder veure El Último de la Fila perquè no li adaptaren l'entrada en perdre la mobilitat
-
Troben el cos de l'home desaparegut a Aldaia
-
Detenen un home per intentar violar una dona a l'eixida d'una discoteca de la Malva-rosa
-
Troben mort un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, a Sumacàrcer
-
La policia de Sax informa de la presència d'un caiman xicotet al vessant del riu
-
Suspenen les batudes a Los Gallardos sense trobar més víctimes de l'incendi