Les asseguradores comencen a pagar les indemnitzacions pels cultius danyats per la DANA
La gota freda va perjudicar vora 41.000 hectàrees de cítrics, hortalisses i raïm, especialment al Baix Segura.
Els llauradors que van perdre les collites a causa de la DANA del passat setembre han començat a cobrar les indemnitzacions d’Agroseguro. L’assegurança abonarà més de 16 milions d’euros pels danys causats en cítrics, hortalisses i raïm.
Aquests pagaments corresponen a les taxacions definitives que s'han realitzat, ja que la gota freda va deixar al seu pas cultius inundats que poden presentar danys d'evolució, com ara la mort de l'arbre, o la possibilitat d'aparició de malalties fúngiques derivades de l'excés d'humitat. La resta dels pagaments es faran en la mesura que es facen les taxacions definitives.
Fins ara, s’han rebut comunicats de sinistre de més de 41.000 hectàrees. La zona afectada va ser molt extensa, encara que els principals danys es van localitzar al Baix Segura i al terme d'Oriola. Des d'Agroseguro han assenyalat que el del passat setembre va ser el major sinistre de gota freda en la història de les assegurances agràries.
Més llegit
-
Un Nadal de ‘tu a tu’ en À Punt
-
La província d'Alacant, la més beneficiada pels 47,3 milions de la loteria de Nadal que arriben a municipis valencians
-
Génova aprova una gestora en el PP valencià presidida per Pérez Llorca i amb Carlos Gil en la secretaria general
-
L'EMT de València mantindrà les tarifes d'autobús per al 2026
-
Llorca argumenta que no és moment de pensar en el lideratge regional del PP
-
Un quart premi deixa una allau de vora 22,2 milions a la Marina