Directes
Ara en la televisió
LA VIA VERDA

Anecoop augmenta la facturació quasi fins als mil milions, però els beneficis cauen a la meitat

La cooperativa valenciana líder en exportació a Espanya paga enguany un 13% més als agricultors socis i no és partidària de limitar els preus dels aliments 

Els responsables d'Anecoop, Alejandro Monzón i Joan Mir (arxiu) / Europa Press

La cooperativa agroalimentària Anecoop ha facturat vora 1.000 milions d'euros en l'exercici 2021-2022, el que suposa un increment del 0,4% en comparació amb el volum assolit la campanya passada. Segons ha explicat durant la presentació dels seus resultats el grup valencià, líder en exportació citrícola a Espanya, l'última ha sigut una de les temporades més complicades de la seua història, amb una inflació desbocada sobretot en el preu dels aliments. 

Anecoop ha celebrat aquest dimecres l'assemblea general, cita anual que ha aprofitat per a presentar el balanç de l'exercici 2021-2022. El creixement en les xifres de negoci, 998 milions d'euros, no s'ha traslladat als guanys que va obtindre l'empresa, que s'enfonsen pràcticament a la meitat en passar de 2,3 a 1,3 milions (-54%). La comercialització en volum, de 759.882 tones, disminueix un 10% respecte a l'exercici precedent, i la del consolidat es va mantindre al voltant del milió de tones. Segons han assenyalat els responsables, la campanya ha sigut "complexa, dura, exigent, impredictible i molt difícil de gestionar", marcada per les inclemències meteorològiques, la inflació i el tancament del mercat rus —principal consumidor de vins— per la guerra d'Ucraïna.

El director general d'Anecoop, Joan Mir, ha explicat que aquesta campanya ha portat "liquidacions rècord" als socis amb preus superiors a l'anterior campanya, que "els han permés d'alguna manera pal·liar l'important increment dels costos de producció, de fins al 30%. A més, l'impacte de les incidències climàtiques ha suposat un notable descens de la collita en molts casos. La cooperativa ha pagat enguany un 13% més als agricultors pels productes. 

El grup ha defés que treballa perquè els productes arriben al consumidor final al millor preu i no veu possible que puguen limitar-se, com demana Unides Podem. A més, s'han mostrat confiats que la inflació en els aliments començarà a baixar en les pròximes setmanes.