Directes
Ara en la televisió
CANTEM!
Pròximes emissions
22:50
L'HORA FOSCA
23:00
90 MINUTS T4
Notícies

Adif instal·la punts de càrrega per a vehicles elèctrics a les estacions de Xàtiva i Villena

En conjunt, ha sumat 96 nous punts en nou estacions d'Andalusia, Castella-la Manxa, Castella i Lleó, Aragó i la Comunitat Valenciana

Alguns punts de càrrega en estacions espanyoles / Ministeri de Transports

Adif ha sumat 96 nous punts de recàrrega de cotxes elèctrics en 9 estacions de tren, la qual cosa eleva a 350 els punts ja operatius en 30 estacions de viatgers, segons ha informat el gestor públic de la infraestructura ferroviària en un comunicat. Les noves estacions amb punts de recàrrega ja operatius són Algesires (Cadis), Conca Fernando Zóbel, Lleó, Medina del Campo (Valladolid), Segòvia-Guiomar, Terol, Villena (Alt Vinalopó), Xàtiva (Costera) i Zamora.

El servici pot usar-se a través de Waylet, l'aplicació de pagament i fidelització de Repsol, o mitjançant targeta bancària a través del TPV integrat en cada equip. Esta actuació s'emmarca en el Pla de Lluita contra el Canvi Climàtic d'Adif i Adif AV 2018-2030, que contempla el foment de la mobilitat sostenible i l'electromobilitat com a ferramenta per a complir amb els objectius de descarbonització de l'activitat econòmica.

En concret, esta iniciativa suposa la implementació d'uns 900 punts de recàrrega en els aparcaments de més de 60 estacions de la xarxa d'Adif i Adif Alta Velocitat fins al 2027, amb una inversió superior als 18,2 milions d'euros. "Amb esta iniciativa, Adif i Adif AV impulsen el transport sostenible en els trasllats des de i cap a les estacions ferroviàries i incrementen els servicis als viatgers en estos espais, cridats a convertir-se en nodes de mobilitat sostenible, intel·ligent i connectada", assenyala l'empresa.

També et pot interessar