“Qui no vulga pols, que no vaja a l’era”: Xarxa Teatre torna amb la Nit Màgica especial de la Magdalena
L’acte es va suspendre durant dos anys seguits a causa de la pandèmia, i el 2022 per la pluja
La companyia d’espectacles Xarxa Teatre torna a omplir els carrers de Castelló de la Plana de dimonis en un dels actes més multitudinaris i esperats de les Festes de la Magdalena, la Nit Màgica especial. L’expectació és màxima enguany, ja que després de dos anys sense celebracions a causa de la pandèmia, l’Ajuntament va tractar de recuperar-la el 2022 amb dos recorreguts simultanis sense aglomeracions excessives, però es van haver de suspendre en l'últim moment a causa de la pluja.
Amb la tornada a la normalitat, la cita té lloc com era abans de la pandèmia: a les 23:00 hores del dimarts de la setmana gran de les festes. Xarxa Teatre porta al seu icònic personatge Sant Roro, “patró dels borratxos”, acompanyat dels seus dimonis, armats amb 220 quilos de pólvora. Sant Roro, elevat en una grua immensa per damunt dels participants, farà el seu crit tradicional: “Qui no vulga pols, que no vaja l’era”, que dona el tir d’eixida a un recorregut en què el veïnat ballarà i tractarà no eixir cremat.
L’itinerari travessarà els carrers Cardona Vives, Governador, la plaça Maria Agustina, Sanahuja, Sant Roc, Sant Fèlix i la plaça Clavé, fins a arribar a l’avinguda Rei en Jaume, on es farà un espectacle pirotècnic final.
Més llegit
-
FOTOGALERIA | Així serà la futura Estació Central de València
-
El 80% del professorat aposta per mantindre la vaga mentre que Educació i sindicats tornen a negociar este diumenge
-
Mor un copilot i el pilot queda ferit molt greu al Ral·li de la Ceràmica a Castelló
-
Tres universitats valencianes fan una crida a l'entesa per a "recuperar la normalitat en el sistema educatiu valencià"
-
Mor una dona de 76 anys després de quedar atrapada amb la cadira de rodes en l'elevador del seu xalet a Xàbia
-
Detenen un home a Torrent per presumptament maltractar i amenaçar la parella embarassada