Vinaròs celebra aquest dijous la seua diada gastronòmica: la Festa del Llagostí
Es cuinaran més de 250 quilos d'aquest crustaci local que es distingeix per tindre un toc morat a la cua.
És un dels actes gastronòmics i turístics de més tradició a la costa mediterrània. La Festa del Llagostí de Vinaròs va nàixer al 1964 per tal de posar en valor aquest producte insígnia entre els veïns i visitants que any rere any s'acosten per a gaudir d'aquest producte. Diferents restaurants de l’Associació d’Hostaleria s’encarregaran aquesta nit de cuinar el llagostí, mentre que l’Associació de Pastissers prepararan cocs salats i pastissos especials per a l'ocasió.
El llagostí es prepara d'una forma tradicional per a mantindre el sabor natural del crustaci. El president de l'Associació d'Hostaleria de Vinaròs, Rafa Miralles, explica el procés: "Primer es bull en aigua amb sal durant uns 3 minuts i després es trau i es posa amb aigua i gel per a aconseguir que quede compacte, i així aconseguir una carn més tersa i ferma".
Enguany, com a novetat, es podrà triar entre taules per a tres o sis comensals per a la degustació dels llagostins, cocs i beguda. D’altra banda, també hi haurà l'opció de degustar una tapa de llagostins, amb copa de cava inclosa o bé de degustació dels cocs i pastissos.
La festa començarà a partir de les 10 de la nit a la plaça d'Espanya. Una vegada finalitzat el sopar hi haurà una revetla popular amb l’actuació d’una orquestra que amenitzarà l’ambient i convidarà a ballar els assistents. S’espera la participació de més de 2.500 persones.
Característiques del llagostí de Vinaròs
La qualitat i textura del llagostí es diferent respecte a altres captures de la costa mediterrània per les característiques de les seues aigües amb una baixa salinitat del litoral i un clima suau durant tot l'any. La seua captura es localitza des del Delta de l'Ebre fins a Peníscola. La grandària pot arribar fins als 20 centímetres, i el seu color pot variar entre els tons rosats i marrons. Un altre tret que fa únic el llagostí de Vinaròs és un toc morat a la cua per la baixa salinitat i la profunditat on es troba. La seua carn es tersa i ferma, i el seu sabor tan especial es deu a la riquesa de les aigües del Delta de l'Ebre.
Primera Festa del Llagostí
Entre les primeres festes de llagostí destaca la del 1965 en què l'invitat d'honor va ser el polifacètic pintor Salvador Dalí. Aquella visita va situar Vinaròs en el mapa turístic d'Espanya i va donar a conéixer el seu producte gastronòmic per excel·lència: el llagostí.
Més llegit
-
Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi declarat en una zona de difícil accés a Polop
-
La Policia busca un home de 23 anys acusat de matar al padrastre al barri de Sant Isidre de València
-
L'informe PISA situa els alumnes de la Comunitat Valenciana a la cua d'Espanya en competències en matemàtiques, ciències i lectura
-
Tempestes i descens tèrmic per a deixar enrere la calor d'estiu
-
À Punt retransmet en directe les Festes de la Mare de Déu de la Salut d’Algemesí
-
Avís taronja per màximes de 40 graus este dimarts al sud de València