Una sentència obliga València a buscar recintes alternatius per als grans festivals de la Ciutat de les Arts i les Ciències
Els promotors alerten que no serà fàcil traslladar cites com Les Arts o el Big Sound a un altre espai, en un sector que va aportar 384 milions d’euros al PIB valencià el 2024
València haurà de buscar alternatives per als grans festivals que es fan a la Ciutat de les Arts i les Ciències després que una sentència haja donat la raó a un grup de veïns en considerar que els nivells de soroll superen els límits legals. La resolució obliga l’Ajuntament a replantejar l’escenari de cites multitudinàries en un dels enclavaments més recognoscibles de la ciutat.
En els últims anys, l'espai s’havia consolidat com un dels grans referents per a la música en directe, amb una proposta que combina concerts, arquitectura i l’entorn singular del recinte. Però la decisió judicial afecta un model amb esdeveniments ja programats, com Les Arts, el Big Sound o el concert de Jean-Michel Jarre, amb milers d’entrades venudes i reserves ja tancades.
Els promotors advertixen que trobar una alternativa amb capacitat per a acollir prop de 20.000 persones no serà senzill. El promotor musical Quique Medina ha explicat en À Punt que “és una ciutat que respira música, però òbviament s’han de complir unes normes de so i d’horaris”. Al seu juí, altres espais com camps de futbol o pavellons poden tindre aforament, però no reunixen les condicions adequades per a un festival amb diversos escenaris, barres i zones de restauració.
Medina també ha defensat que l’espai forma part de la identitat de cada esdeveniment i ha advertit que “crear un lloc només per a festivals em sembla un drama; una proposta musical té a vore amb el lloc, té una personalitat”. En tot cas, s’ha mostrat partidari d’un acord que permeta compatibilitzar els interessos en joc i ha assenyalat que “espere que d’alguna manera puguen fer-ho” i que “sobretot cal destacar que València és una ciutat plena de música; escoltem-nos tots”.
El debat arriba, a més, amb l’impacte econòmic del sector damunt la taula. Segons un informe de l’Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques, els concerts i festivals van aportar directament 384 milions d’euros al PIB valencià el 2024. La qüestió ara és com garantir el descans veïnal sense renunciar a un dels grans escenaris musicals i visuals de la ciutat.
Més llegit
-
Emergències demana que s’extremen al màxim les precaucions pel temporal de vent a la Comunitat Valenciana
-
Mónica Oltra anuncia que es presentarà a l’alcaldia de València: "És moment de trencar amb la foscor, accepte el repte"
-
La tornada d'Oltra com a candidata a l'alcaldia de València desencadena reaccions polítiques a favor i en contra
-
Els bombers rescaten un bebé durant l’extinció d’un incendi en una vivenda d’Algemesí
-
FGV extrema la vigilància per a evitar que els joves ocupen les vies per a gravar un repte viral
-
Temporal de vent i mar