Els tradicionals Cabolos de Bocairent celebren els 75 anys
Enguany bocairentins i bocairentines reten homenatge a estes figures tan estimades, amb una exposició monogràfica que repassa la seua història i evolució
Bocairent ja està immersa en les Festes de Sant Agustí, que enguany celebren una efemèride ben especial: els 75 anys dels Cabolos, un grup de set personatges cabuts que tant agraden a xiquets i majors.
L'inici de les festes ha tingut lloc este divendres, amb la tradicional cavalcada encapçalada pels Cabolos. I per a retre homenatge a estos històrics personatges que formen part de la cultura bocairentina des del 1950, l’Associació Cultural Festasa ha inaugurat una exposició monogràfica que repassa la història i l’evolució d’estes figures.
"Jo crec tots els bocairentins i totes les bocairentines tenim gravats en la memòria el moment en què corríem davant dels Cabolos", destaca Xavier Molina, alcalde de Bocairent. "La junta de majorals som qui guardem que el llegat dels Cabolos perdure al llarg del temps", afirma Antoni Belda, president dels majorals de Bocairent.
Els Cabolos són una part ineludible de la festa bocairentina, i amb l'estima que professen per ells la continuïtat d'estes figures està més que assegurada durant els pròxims 75 anys.
Més llegit
-
Mor una jove de 34 anys per talls d'hèlice després de caure d'un vaixell a Xàbia
-
Aconseguixen estabilitzar l'incendi de Larouco (Ourense), el pitjor de la història a Galicia
-
Descobrixen davant de la costa de Dénia les restes d’una possible embarcació francesa del segle XIX
-
Osasuna-València: primer desplaçament, l'assignatura a recuperar
-
Israel mata 95 gazians i en ferix més de 300 en les últimes 24 hores
-
Una bandada de cigonyes es fa l'ama de les terrasses de Sueca