Pugen el cel del Misteri d’Elx a la basílica de Santa Maria
A 25 metres d’altura, el cel és un dels escenaris principals d’esta representació patrimoni de la humanitat.
Un mes abans del Misteri d’Elx, hui a la basílica de Santa Maria han pujat el cel, un dels escenaris principals. Amb només força i cordes i a 25 metres d'altura, ja està col·locat un dels escenaris on es representa el Misteri. Quan falta menys d’un mes, tot comença a transformar-se i s'inicia el compte arrere d’esta representació patrimoni de la humanitat.
Tot el mecanisme manual, amb engranatges que poc han canviat des de l’època medieval, aconseguix tancar la cúpula amb un tapís que representa el cel. Deu persones durant una setmana obren el miracle del muntatge. Darrere, corrioles i tramoies faran possible la pujada i baixada dels àngels, del sant pare i de l’ànima de la Mare de Déu en les representacions.
Esta vesprada començarà el muntatge de la tramoia baixa, l’escenari on van el cadafal i les tribunes del públic. El dia 28 començaran els assajos de l'Escolania i la Capella.
Més llegit
-
Troben un conductor mort dos dies després de patir un accident a Pedreguer
-
El millor restaurant d’Espanya per a persones celíaques està a València
-
Detenen un home a Antella per la mort de nou cadells de podenc valencià
-
Reobertes la platja del Fortí de Vinaròs i les tres que tenien prohibit el bany a Dénia, mentre tanca la del Mal Pas de Benidorm
-
Detingut a Algemesí per deixar la iaia amb 47 euros després d'haver-li'n estafat més de 85.000
-
El Consell autoritza nous estudis en les universitats de la Comunitat Valenciana
Més vist
Més escoltat
-
14.07.2025 | 90 minuts
-
15.07.2025 | “Gran pantalla”: les sales de cine aposten per la tecnologia immersiva per a atraure el públic
-
15.07.2025 | Cheste, un baluard de l'esperanto
-
15.07.2025 | 90 minuts
-
14.07.2025 | Nova edició de l’Expedició Juvenil Cavanilles per la comarca de la Serrania
-
14.07.2025 | Queda’t amb El GastroTurista | El Restaurant Lar Gallego