El Museu de Belles Arts de València redescobrix la figura de Rubens en una nova exposició
La mostra examina com el mestre flamenc va arribar a encarnar una visió artística al servici d'ideals polítics, religiosos i culturals
Rubens passarà l'estiu al Museu de Belles Arts de València. Este dijous obri les portes una de les exposicions estrela de l'any que mostra com va anar creixent el geni des dels primers traços que va fer a Anvers.
L’exposició, oberta fins al 4 d’octubre, examina com el mestre flamenc va arribar a encarnar una visió artística al servici d'ideals polítics, religiosos i culturals, tot influint en el curs de la pintura europea durant dècades.
“Estem davant de Rubens abans que fora Rubens. Eixe personatge meravellós que coneixem i que vinculem amb el barroc més opulent, ací encara està en formació”, explica el director del Museu de Belles Arts de València, Pablo González Tornel.
A més dels pinzells, Rubens era un intel·lectual, parlava idiomes i fins i tot actuà com a diplomàtic. Això el va portar a fer parada a Alacant anant cap a Valladolid, on estava Felip III. “A Alacant arriba amb tot un carregament de quadres, amb el que més podia agradar al rei d’Espanya. El problema és que una tempesta fortíssima destrossa el carregament, que anava cap a la cort de Valladolid. Eixos dies, Rubens passa de ser pintor a restaurador”, apunta González Tornel.
Un retoc amb humilitat que poden vore de prop amb els exquisits esbossos, els grans retrats o este fragment de La Continència d'Escipió. “Rubens és un geni perquè és capaç de generar unes composicions on hi ha una referència molt forta a la història precedent, però per a nosaltres sembla completament nou. Per això és tan extraordinari i té un llenguatge que arriba a la gent”, detalla la comissària de l’exposició, Ana Diéguez-Rodríguez.
Més llegit
-
Un turista desocupat s’emportà a Múrcia el quadre de Sorolla perdut a Sevilla després de trobar-lo al carrer
-
Una veïna de Silla patix seqüeles irreversibles per una caiguda després d'una baralla veïnal i la família demana ajuda
-
Nou dels 95 directors de centres educatius que van anunciar la dimissió en la vaga l’han ratificada
-
La Comunitat Valenciana comença l'estiu amb 12.300 treballadors més i amb rècord d'afiliacions per damunt dels 2,3 milions
-
Jornada de 35 hores, dos hores menys de dedicació i desconnexió digital: així és el decret que proposa Educació
-
Reconstruïxen el crim del menor de tretze anys assassinat a Sueca amb la presència de l'autor confés