Municipis valencians de nord a sud celebren Sant Antoni
Vilafamés, Xelva o Bocairent són alguns dels pobles que mostren devoció estos dies pel protector dels animals, del camp i de la llar
Són moltes les localitats valencianes que celebren festes en honor a sant Antoni Abat, també conegut com a sant Antoni del Porquet. Una tradició molt arrelada per a festejar el protector dels animals, del camp i de la llar.
Els cavalls i el foc són els protagonistes de la festivitat de Sant Antoni a Vilafamés, a la comarca de la Plana Alta. Un binomi conegut amb el nom de la Matxà que recorre el nucli urbà per a botar foc a les fogueres en honor al patró.
Amb el so de les campanes, els fidels de Bocairent s'acostaven a primera hora del matí d'este dissabte fins a l'ermita de Sant Antoni de Pàdua per a beneir els animals. I, com mana la tradició, es feien amb unes talladetes de pa beneït per a compartir-les amb el bestiar.
A Xelva, als Serrans, més de 120 fogueres en honor a sant Antoni omplin els carrers del municipi. Una festivitat on els contes són els protagonistes, amb el festival de narrativa oral Cuentantón. Amb esta activitat rememoren els contes i llegendes que generació rere generació s'han contat al caliu de la foguera.
A la Santantonada del Forcall, a la comarca dels Ports, els botargues, estos dimonis que fan múltiples malifetes, són els protagonistes de la festa. "Té el sentit medieval de la barraca i la vida de sant Antoni, i és el millor que tenim", expressava un veí. Este divendres el foc reduïa a cendres la barraca en honor al protector dels animals, tan venerat de nord a sud de les nostres comarques.
Més llegit
-
MINUT A MINUT | Seguix l'última hora del temporal de pluges a la Comunitat Valenciana
-
La Generalitat convocarà en 2026 una oferta pública d’ocupació de més de 2.600 places
-
L’Aemet advertix que el pitjor del temporal a València arribarà esta vesprada, de nit i matinada
-
La inestabilitat encara pot generar pluges fortes
-
L'Aemet manté la Comunitat Valenciana en avís groc per la borrasca Emilia, que ha deixat més de 100 l/m² a la Safor i la Plana Baixa
-
Fins a tres accidents embossen l'accés i eixida de València per l'A-3, la CV-30 i la V-30