Les llibreries afectades per la dana que encara no han pogut reobrir, ultimen les pròpies casetes a la Fira del Llibre de València
Serà el primer contacte cara a cara amb el públic des que la barrancada va destrossar-los els locals
A punt d'inaugurar-se la 60a edició de la Fira del Llibre de València, les llibreries afectades per la dana que encara no han pogut obrir al públic, tindran l'oportunitat de vendre llibres i de recuperar el tracte amb la clientela. Davant de l'asfíxia econòmica d'estos mesos sense activitat, l'entusiasme és el denominador comú dels llibreters que s'han quedat sense manera de guanyar-se la vida.
La vespra de la gran obertura centrem el focus en algunes de les parades de la Fira del Llibre de València, les que en especial s'afanyen a tindre-ho tot a punt. L'impuls i les ganes són les pròpies de mesos d'activitat econòmica inexistent. La dana es va endur fins al sostre d'eixos espais coneguts com a llibreries, que, a l'espera de poder reobrir, els ha deixat els comptes a zero.
Guillermina Spiekermann, de la Llibreria Passarella de Paiporta (Horta Sud) explica en declaracions a À Punt que tenen la casa plena de caixes i que han necessitat dos cotxes “replets” per a dur “amb molta il·lusió” els llibres als Jardins de Vivers, on se celebra la Fira del Llibre.
La resposta inicial del públic fou de rècord, però va anar desunflant-se. Sis mesos d'espera sense ingressos. El primer mes “la gent es va bolcar molt”, afirma Javier León, de la llibreria Librolandia de Benetússer (Horta Sud), que va vendre uns 200 llibres per internet en aquell moment. “Però després la gent s’ha oblidat una miqueta”, es lamenta.
En esta edició 60 de la Fira del Llibre, de la qual À Punt és mitjà oficial, no els han cobrat la inscripció. Eva Vázquez, de la Llibreria La Moixeranga de Paiporta (Horta Sud), reconeix que la fira és una forma més de negoci, però afirma que sempre els ha agradat molt vindre i que els dona “alegria” poder tornar enguany. En un primer moment pensaren que potser no estaven preparades —conta—, però finalment es decidiren a participar-hi, fora com fora: “Com puguem”.
Totes estes llibreries buiden les caixes amb els exemplars que els han deixat en depòsit. Recondicionen el lloc on estos dies, fins al 4 de maig, tenen una finestra oberta per a retrobar-se amb la clientela coneguda i provar sort amb la nova.
Despatxaran llibres de paper, com sempre han fet, acostumant-se de nou a eixe intercanvi perdut entre compradors àvids i llibreters enamorats del producte que venen.
Més llegit
-
Leire Díez, l'expresident de la SEPI i el soci de Santos Cerdán, en llibertat amb mesures cautelars
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
La grip es dispara a la Comunitat Valenciana i situa Alacant com la província amb més contagis d’Espanya
-
La revenja taronja contra el Saragossa, per À Punt
-
Els metges es manifesten a València després de quatre dies de vaga per a exigir la retirada de l’esborrany de l’estatut marc
Més vist
Més escoltat
-
12.12.2025 | Carlos Civera presenta '4 historias al piano: las baladas de Chopin'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo
-
12.12.2025 | Marita Alonso i la 'Venus del Smartphone': l’amor en temps d’aplicacions