L’Ajuntament de Burjassot convida a fer un viatge visual pel municipi a través de cent imatges
A través del llibre ‘Burjassot, ayer y hoy’ es pot comprovar l’evolució de la localitat els últims dos segles
Burjassot, ayer y hoy és una recopilació de fotografies que reflectixen el pas del temps en este municipi de l’Horta Sud des del segle XIX fins a l'actualitat. Alguns dels racons testimonis de la transformació són la Séquia de Montcada convertida en camí, o un jardí que ara és un parc urbà. Converses d’una altra època en carrers de terra que hui sonen com l'asfalt.
Un equip d’À Punt ha recorregut alguns dels racons del municipi amb dos dels autors d'este llibre editat per l'Ajuntament. Robert Blanes, explica que han recorregut “pràcticament totes les parts del poble, des del castell fins al centre”, per a elaborar este recull de fotografies.
El llibre proposa un efecte d'espill entre el passat i el present recreant fotografies antigues, recopilades durant dos anys, algunes rescatades d'àlbums familiars. De fet, Blanes afirma que anaren per tota la localitat “tocant porta a porta” i demanant si els podien deixar fotografies antigues per a incloure-les en el llibre. Cadascuna d’estes imatges és un xicotet acte de memòria per a rescatar la seua història.
Ja la portada del llibre ens dona una pista, el pas del temps no sols ha anat modelant l'arquitectura i la fisonomia de Burjassot, sinó els seus habitants. Com indica Àngel López, un altre dels autors, el municipi ha canviat moltíssim des de finals del segle XIX. “Ha passat de ser un poble xicotet i agrícola a una ciutat residencial de vora 49.000 habitants”, explica.
Però, a més de reflectir el pas del temps, este volum busca també “ser un document que mostre com canviarà Burjassot” en el futur, perquè permet saber com és ara, a principis del segle XXI, “que segur que és molt diferent de com serà en un futur”, vaticina López.
Més llegit
-
Mor l'anestesista Juan Maeso, condemnat per contagiar l'hepatitis C a 275 pacients
-
Més de 27.000 persones ixen al carrer en defensa de l'escola pública valenciana en la tercera vaga de la legislatura
-
Suárez declara que l'àudio de l'Aemet que es va difondre manipulat el va demanar Presidència de la Generalitat
-
Mazón demana personar-se en la causa penal que investiga la gestió de la dana
-
Una plaga de muflons devora els camps de l’Alcoià i els agricultors demanen solucions
-
La jutgessa de la dana rebutja la personació de Mazón en la causa