Adeu a la FNAC d'Alacant, que passarà a convertir-se en un gimnàs
És un exemple més de la dificultat de mantindre espais culturals viables en entorns d'urbanisme ferotge i dels canvis en els hàbits de consum i oci
La FNAC diu adeu a Alacant. La ciutat perdrà en uns dies un dels seus espais comercials i culturals més emblemàtics, després de 25 anys d'activitat.
Per a molts alacantins i alacantines, el comerç d'origen francés no només representa una botiga, sinó un referent cultural on assistir a activitats com presentacions de llibres o descobrir les últimes novetats musicals.
Darrere del tancament està la no renovació del contracte de lloguer del local, que passarà a acollir un gimnàs en els pròxims mesos. Un reflex dels canvis en els hàbits de consum i oci i d'una tendència que s'està estenent per la ciutat com una taca d'oli.
La clausura se suma a un altre moviment recent en l'oferta comercial i cultural d'Alacant. La veterana llibreria 80 Mundos va haver de canviar de local fa uns mesos perquè l'edifici que l'acollia es va reconvertir en habitatges de lloguer turístic. "A la ciutat hi ha una força immobiliària que està desplaçant el comerç local i les activitats culturals que beneficien al ciutadà d'una manera que no és exclusivament econòmica", apunta la llibrera de 80 Mundos, Carmen Juan.
Són dos exemples propers en el temps de la dificultat per a mantindre espais culturals viables en entorns d'urbanisme ferotge.
Més llegit
-
Javier Martínez, pare de dos dels xiquets morts en el naufragi a Indonèsia: "Tinc molt de dolor perquè el meu fill es quede ací al mar"
-
Farts de les bicicletes: a Tàrbena demanen mesures per a controlar el trànsit d'accés al poble
-
Mor una dona després de caure al riu a la Pobla de Benifassà, prop de l'embassament d'Ulldecona
-
La UPV recrea la dana del 29 d’octubre i obri la porta a millorar la resposta per a futures emergències
-
L'alcalde d'Alberic denuncia a la Guàrdia Civil l'assetjament escolar en xarxes socials: “No és cap broma ni és divertit”
-
El savinar de Las Blancas, el bosc valencià de l'any amb quasi mil anys d'antiguitat