València recupera i restaura el patrimoni històric de Ciutat Vella
Les obres ja han començat a traure a la llum vestigis de la seua història més recent
L'Ajuntament de València ha començat a treballar en la restauració de part del districte de Ciutat Vella, on es troba el centre històric de la ciutat. L'objectiu és la conversió en zona de vianants d'algunes places i carrers, així com la rehabilitació de la muralla islàmica, una construcció del segle XI de la qual encara queden vestigis en alguns barris.
El fotògraf i historiògraf Tono Giménez ha mostrat a un equip d'À Punt Notícies les restes en superfície d'aquesta muralla que, tot i estar catalogada i protegida, en l'actualitat es troba en una situació ruïnosa i precisa reformes urgents a les seues torres i al portal de la Valldigna, la porta d'accés a la moreria, que es va restaurar el 1965.
Les obres també han tret l'empremta de les covetes de Sant Joan, antigues botigues d'artesania als peus de l'església de Sant Joan del Mercat i les restes d'un antic tramvia que travessava la plaça de la Reina i el mercat Central i que es trobava soterrada pel ciment.
Més llegit
-
Retencions quilomètriques al 'bypass' per dos accidents, un en cada sentit
-
Un informe de la CGT advertix que la Generalitat coneixia el desbordament del Poio des de primera hora de la vesprada
-
Mercadona acorda l’adquisició de Logifruit, amb 1.600 empleats, per a integrar la gestió d’envasos reutilitzables
-
Educació anuncia un decret per a reforçar l'autoritat del professorat a les aules
-
Les pluges intenses provoquen inundacions puntuals a l’Horta Sud i la Ribera
-
Últimes precipitacions de la segona borrasca de la setmana