Una visita guiada mostra els monuments experimentals de les Falles
El Col·legi Territorial d’Arquitectes de València ofereix un itinerari amb dues exposicions sobre la història i l’evolució de les Falles
Recórrer els carrers de València durant les Falles per a conéixer tots els monuments pot arribar a ser tot un repte, en molts casos difícil d’aconseguir. Des del Col·legi Territorial d’Arquitectes de València (CTAV) s’han proposat acostar la ciutadania i el turista a aquells que es queden fora de les principals guies: els monuments experimentals, que representen l'altra cara, igual d'autèntica, de les Falles valencianes.
La visita es fa aquest dijous des de les 9:00 del matí fins a les 13:00 hores i ofereix un recorregut comentat per l'historiador Alejandro Lagarda. El punt de trobada és la mateixa seu del CTAV, i la visita està acompanyada d’un xicotet esmorzar. A l’edifici, el visitant pot gaudir de l’exposició "Vareta. Quan la tradició es torna moderna", comissariada per l’arquitecte i urbanista Rafel Rivera, que estudia la festa, l’arquitectura, els usos de l’espai públic, el paper de la infantesa i el disseny que envolta les Falles. La mostra compta amb la col·laboració d'artistes fallers, comissions i dissenyadors.
El passeig comença per la falla de la plaça de l'Ajuntament i continua per la falla de la plaça de la Reina - Pau - Sant Vicent; continua per la falla Lepant - Guillem de Castro, la falla Borrull - Socors, la falla Mossén Sorell - Corona i la falla Ripalda - Beneficència - Sant Ramon. La visita acaba a l’IVAM, on es pot gaudir de l'exposició "Alfredo Ruiz: camins cap a la modernitat de les falles".
Per participar en aquesta activitat, les persones interessades han de demanar cita gratuïta. Aquest itinerari forma part d’una programació completa que dura tota la setmana de festes i que se celebra des de fa cinc anys.
Més llegit
-
El millor restaurant d’Espanya per a persones celíaques està a València
-
Detenen un home a Antella per la mort de nou cadells de podenc valencià
-
El Consell autoritza nous estudis en les universitats de la Comunitat Valenciana
-
Estos són els radars que més multes posen a la Comunitat Valenciana
-
Tancades al bany les platges de Punta del Raset, les Marines i els Molins de Dénia, i la del Fortí de Vinaròs
-
Més de cent veïns d'una finca de Paterna estan una setmana sense llum perquè els han tallat el subministrament