Una excavació arqueològica pretén "aprofundir" en la història dels pobladors humans de la serra de Mariola
La intenció és tornar a analitzar l'excavació del 1953 amb una nova metodologia i amb les actuals tècniques
Un grup d'investigadors ha iniciat recentment treballs d'excavació en l'Abric del Cint, en el marc d'un nou projecte arqueològic, amb la finalitat d'"aprofundir" en este enclavament destacat per a "entendre l'evolució" dels pobladors humans a la serra de Mariola.
L'actuació forma part del pla general d'investigació "Barrancs habitats: poblament humà i arqueologia a la serra de Mariola", autoritzat per la Direcció General de Cultura i Patrimoni de la Generalitat, segons ha informat l'Ajuntament d'Alcoi en un comunicat.
Els treballs, dirigits pels joves investigadors J. Martín, L. Hernández, S. Sossa i A. Major, se centren a "reinterpretar" una intervenció ja realitzada en el 1953. Mitjançant "nova metodologia i tècniques avançades", l'equip vol "avaluar el possible depòsit arqueològic de la zona amb l'ajuda de disciplines com la geomorfologia, l'estratigrafia i els estudis paleoambientals".
El regidor de Patrimoni Cultural d'Alcoi, Ignacio Trelis, ha destacat la importància del projecte: "Esta excavació permetrà obtindre dades més precises sobre el passat d'Alcoi i de la serra de Mariola. També reforça el nostre suport a la investigació científica i a la protecció del nostre patrimoni".
Les excavacions a l'Abric del Cint es prolongaran durant els pròxims dies i permetran "actualitzar el coneixement sobre un espai que ja va ser clau fa més de setanta anys i que, ara, es revisita amb les eines de la investigació arqueològica més actual".
Més llegit
-
Mor ofegat un xiquet de vint mesos en una piscina particular de Tous
-
El canvi a l’horari d’hivern arriba diumenge: a les tres de la matinada seran les dos
-
Peter Lim ven el 42% de les accions del València a Pitchwise Holdings
-
La platja de Daimús queda sepultada per tones de canyes arrossegades per la dana Adam
-
Dos fugitius buscats per homicidi i detinguts per robar a Oliva queden lliures per passar a disposició judicial fora de termini
-
Feijóo, sobre les pròximes generals: “A la Comunitat Valenciana és a la que més li interessa el canvi”