Un curt ens convida a conéixer la vida d’un jove invident valencià
El film ha tingut molta repercussió, i el protagonista i la directora esperen que ajude la societat a mirar d’una altra manera
Álvaro Jordá és el protagonista del curtmetratge Otra forma de ver el mundo, en el qual explica com una malaltia el deixà cec de nadó. "Jo us puc veure d’altra forma, puc veure-vos amb el cor, amb les mans, sentint la gent…" Així es presenta aquest jove valencià de dèsset anys que estudia segon de Batxillerat, tercer al Conservatori, practica judo i parla diverses llengües, entre altres moltes coses.
Malgrat la seua falta de visió, Álvaro insisteix que té altres capacitats que li permeten desenvolupar perfectament la seua vida juntament amb gent que s'hi veu. "Estic molt orgullós de tot", assegura el jove.
Laura W. Picher, directora del film i companya d'estudis d'Álvaro, ens mostra en aquest curtmetratge les capacitats del jove i ens repta a posar-nos en la seua pell perquè aprenguem coses noves. "Està molt bé aprendre una nova experiència d’un adolescent que és increïble", afirma.
Ambdós han confessat a À Punt que els ha sorprés molt la repercussió que té el curt, i confien que l’interés que han generat ajude la societat a mirar d’una altra manera.
Més llegit
-
Calculadora de sou | Cobres molt o poc respecte a la mitjana de la població valenciana?
-
El Festival de les Arts i el BigSound hauran de canviar d'ubicació arran d'una sentència judicial
-
Complicat rescat a València: salven un operari atrapat mentre podava una palmera
-
Un accident en l’A-7 a la Llosa de Ranes genera més de quatre quilòmetres de retenció cap a València
-
Intervenen 3.289 quilos de marihuana procedent del Canadà al port de València
-
Consulta el mapa de les gasolineres valencianes després de l'entrada en vigor de la reducció de preus
Més vist
Més escoltat
-
25.03.2026 | 90 minuts
-
Capítol 2: L'experiència ja ho és tot: com les marques creen relacions memorables
-
24.03.2026 | Les notícies del migdia
-
24.03.2026 | ContrÀpunt
-
25.03.2026 | ContrÀpunt
-
25.03.2026 | 'Les Cases Buides', el documental que retrata la realitat de les vivendes abandonades en la Safor