Torna el cinema d’estiu al Centre del Carme amb el cicle "De què ens riem a Europa?"
Les pel·lícules es projecten a les 22:00 hores de dimarts a diumenge fins a final d’agost i l’entrada és gratuïta fins a completar aforament
El Centre del Carme Cultura Contemporània (CCCC) obri aquest dijous el cicle de cinema d'estiu CCCCinema d'Estiu, que en aquesta cinquena edició ofereix 25 pel·lícules sota el títol "De què ens riem a Europa?". Cada nit, del 3 al 31 d'agost de dimarts a diumenge, el claustre gòtic de l'antic convent es convertirà en un cinema d'estiu per gaudir gratis d'una cuidada selecció de comèdies europees que, “per inèdites o oblidades, són flors rares collides del jardí d'Europa”, segons va explicar fa uns dies el programador del cicle, el crític Daniel Gascó.
Les pel·lícules seleccionades estan fora del circuit comercial i recorren tretze països d’Europa “i ens conviden a descobrir cinematografies de diferents autors, nacionalitats, contextos històrics i temàtiques”, en paraules del director del Consorci de Museus i el Centre del Carme, José Luis Pérez Pont.
El cicle s’inaugura aquest dijous amb Canvi d'adreça (2006), una comèdia romàntica d’Emmanuel Mouret, director, actor i guionista amb un estil refinat i lleuger que pot recordar a François Truffaut i Eric Rohmer, però que s’aproxima a l'amor sempre de forma dolça, submisa i en absolut falta de profunditat, segons el comunicat de la Generalitat.
També es podran veure durant el cicle de cinema d’estiu són la britànica A l'ombra, la francesa Dos dies a París o l’alemanya L'home desitjat, entre altres.
Les pel·lícules de CCCCinema d'Estiu es projectaran del 3 al 31 d'agost, de dimarts a diumenge a les 22:00 hores en el claustre gòtic del CCCC, en versió original subtitulada en castellà i valencià. L'accés és gratuït sense necessitat de reserva fins a completar aforament. Es pot consultar tota la programació en el web del Centre del Carme Cultura Contemporània.
Més llegit
-
Una investigació de la UV troba una trentena d'agents infecciosos en la zona dana, tots patògens per als humans
-
Sánchez diu que no "tirarà la tovallola" després de dir que és un polític net i Feijóo li demana que torne el botí i convoque eleccions
-
Mor un home de 53 anys per colp de calor a la província d'Alacant
-
Controlat l'incendi a l'avinguda del Port de València amb almenys setze ferits per inhalació de fum
-
València aprovarà en el ple d’este mes que el topònim en valencià porte l’accent tancat
-
El Consell autoritza d’urgència obrir les comportes de l’Albufera per a millorar l’aigua i abaixar la temperatura