La Senda del Poeta Miguel Hernández recorre els municipis de la vida de l'oriolà
Els senderistes participen en activitats de caràcter cultural, turístic i mediambiental.
La XXIV Senda del Poeta Miguel Hernández comença aquest dijous des d'Oriola i ofereix un recorregut per tots els municipis on l'escriptor va passar part de la seua vida.
L'itinerari té uns 70 quilòmetres de distància, que recorreran entre els dies 27, 28 i 29 de febrer. Des d'Oriola, lloc de naixement del poeta, aniran a Coix, Elx i finalitzaran a Alacant, on va morir el 28 de març de 1942 i on està soterrat.
El trajecte discorre per la senda internacional GR-125, on les persones participants podran descansar i gaudir de diversos actes culturals de poesia, teatre i música a càrrec principalment de joves estudiants de les poblacions que formen l'itinerari.
A més, el mateix dia 28 de març, els i les senderistes d'aquesta edició de la Senda del Poeta, també pernoctaran a l'edifici Arenals de la Universitat Miguel Hernández, enclavament on s'han organitzat diferents activitats. També hi haurà atenció podològica i fisioterapeuta per part d'estudiants en pràctiques i els tutors. L’endemà, finalitza l'expedició amb una visita a la tomba del poeta al cementeri d'Alacant.
Més llegit
-
Almenys 40 persones mortes i 115 ferides, algunes en estat crític, en l'incendi a l'estació suïssa d'esquí de Crans-Montana
-
Eleanor Sofía, a Castelló de la Plana, la primera valenciana que naix el 2026
-
Un home de 22 anys mor en un accident de trànsit a la pedania valenciana de Carpesa
-
Temporal hivernal a la vista
-
Presó provisional i sense fiança per al detingut per l'incendi d'una vivenda a Crevillent en el qual va morir una jove
-
La balisa per als vehicles, l’abonament de transport únic o la pujada de les pensions: què canvia amb l’arribada del 2026?