Sacristán, Premi Nacional de Cinematografia
La distinció sorprén l’actor immers en el rodatge de la nova producció de Fernando Colomo
L'actor José Sacristán és la figura guardonada enguany amb el Premi Nacional de Cinematografia. El ministre de Cultura i Esport, José Manuel Rodríguez Uribes, ha anunciat la distinció a través de Twitter.
De fet, la notícia ha transcendit abans d'arribar al mateix Sacristán, que estava sense cobertura entre Segòvia i Torrelodones (Madrid), rodant la pròxima pel·lícula de Fernando Colomo, Cuidado con lo que deseas, com ha explicat el ministre a través de la mateixa xarxa social.
Actor de cine, teatre i televisió, la trajectòria cinematogràfica de Sacristán (Chinchón, Madrid, 29-09-1937), amb més de 150 pel·lícules, ofereix un recorregut per la història recent d'Espanya i els seus grans directors. L’actor ha treballat amb cineastes de la talla de Fernando Fernán-Gómez, Berlanga, Sáenz d'Heredia, José Luis Garci, Mario Camus, Pilar Miró, Gonzalo Suárez, Eloy de la Església o Fernando Trueba.
Més llegit
-
Abaten el porc senglar que ha causat retards en les línies 1 i 2 de Metrovalència
-
Localitzen al palau de Llíria el quadre de Sorolla ‘La Chata’, desaparegut des dels anys setanta
-
Tres persones ferides, més de 200 incidències i ratxes per damunt dels 150 km/h: els efectes del temporal
-
Els Torlà, els Benavent o els Navarro: els cognoms que testimonien la història dels valencians
-
Vent fort, temperatura primaveral i pluja a l'interior centre i nord
-
La consellera d'Educació: "Fa vint anys que el sou del professorat no puja. Si em sentira representada pels sindicats, em faria alguna pregunta"