Resolt el misteri de l'estranya inscripció d''El Crit' de Munch
La conservadora del Museu Nacional de Noruega assegura que va ser escrita pel mateix Munch.
"Només podia haver estat pintat per un home boig!". Així resa una inscripció manuscrita en un dels cantons superiors del famós quadre El Crit, de l'artista noruec Edvard Munch (Løten, 1863-Skøyen, 1944).
Un missatge que, tot i que va ser escrit el 1893 no es va descobrir fins al 1904, i mai s'havia aclarit si era una inscripció de l'autor o un acte vandàlic comés per alguna persona a qui el quadre no havia acabat d'agradar.
Però ara, gràcies a diferents processos de restauració als quals s'ha sotmés la peça que s'instal·larà en un nou museu que obrirà l'any que ve a Oslo, s'ha pogut demostrar que el va escriure el mateix Munch. Així ho ha assegurat Mai Britt Guleng, la conservadora del Museu Nacional de Noruega, decidida a desentranyar l'origen de la misteriosa frase des que va arribar al museu.
"No hi ha dubtes que l'escrit és de Munch. La cal·ligrafia per si mateixa o els esdeveniments ocorreguts en 1895 quan Munch va exhibir la seua pintura a Noruega per primera vegada, apunten tots en la mateixa direcció", ha assegurat.
Més llegit
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
València suspén els actes nadalencs, anul·la exàmens i demana ajornar partits per l’alerta roja per pluges
-
Investiguen una dona de València que tenia més de trenta figures d’ivori il·legals a sa casa
-
Pluges generals i molt fortes. AVÍS ROIG ACTIU
-
A presó un cirurgià per agredir sexualment una pacient durant una operació a Múrcia
Més vist
Més escoltat
-
13.12.2025 | Els últims '90 minuts'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo
-
12.12.2025 | Marita Alonso i la 'Venus del Smartphone': l’amor en temps d’aplicacions