Recorregut per les viles i els palauets modernistes de Navaixes
Aquestes joies de principi del segle XX són una important mostra de l'arquitectura modernista valenciana
Les vil·les de Navaixes, del principi del segle XX, constitueixen una important mostra de l'arquitectura modernista de la Comunitat Valenciana. Amb l'objectiu de posar en valor aquest patrimoni arquitectònic, l'Ajuntament de Navaixes, a l'Alt Palància, ha dissenyat un recorregut didàctic per les vil·les i palauets.
Els responsables municipals volen donar-les a conéixer i que contribuïsquen a portar visitants al poble. Amb el disseny del recorregut també habilitaran al web turístic una pestanya on poder rebre tota la informació. A més a més, instal·laran panells informatius davant de les vil·les més rellevants. Aquestes construccions són joies arquitectòniques modernistes amb més d'un segle d'història.
Visites guiades i per lliure
Angel Tello, regidor de Turisme ha explicat en À Punt que hi haurà visites guiades a càrrec del personal de Turisme, però també és possible fer la visita per lliure, amb l'ajuda dels fullets que estaran a disposició del públic.
Algunes d'aquestes singulars edificacions es poden veure al programa Ciutats desaparegudes que À Punt va dedicar a Navaixes i altres llocs plens d'història.
Les vil·les de Navaixes pertanyen a un passat esplendorós del qual gaudien les famílies adinerades. En el segle XVIII, els comerciants rics de València van decidir construir ací aquestes vil·les quan la moda era estiuejar a la muntanya. Quan la moda va canviar i també les destinacions per a estiuejar alguns veïns de Navaixes, com és el cas de la família d'Amador Cabanes, han tingut ocasió d'adquirir alguna d'aquestes propietats.
Més llegit
-
Pérez Llorca desfila en l'Ofrena amb la seua filla "molt emocionat" en un dia "inoblidable"
-
Carmen Prades tanca una ofrena de rècord amb un clar missatge de pau
-
El món faller obri la porta a una tercera sessió de l’Ofrena
-
Imputen quatre sanitaris per la mort d’una xiqueta de dotze anys de Jérica per peritonitis purulenta el 2023
-
Ferit greu un xiquet de dos anys que va caure del balcó d'un edifici a Catarroja
-
La pirotècnia Valenciana promet una Nit del Foc “contundent i rítmica” amb “la potència que tant agrada”
Més vist
Més escoltat
-
18.03.2026 | Les notícies del migdia
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Quarta Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Segona Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Primera Part
-
18.03.2026 | 90 minuts
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Tercera Part