La Rambleta de València recupera el Gran Germà d’Orwell
L’obra del reputat autor reflexiona sobre com el poder controla les vides dels ciutadans.
El teatre de la Rambleta de València posa en escena aquest dissabte 16 i diumenge 17 de febrer l’espectacle 1984, basat en l’obra de George Orwell. La novel·la de ciència-ficció va ser escrita en 1948 i retrata la societat del futur com una dictadura en què un sistema d’adoració al líder ha acabat amb la identitat individual i col·lectiva, i on només existeix el control del Partit sobre tota la societat.
Aquesta adaptació teatral és de Paradoja Teatro, un grup amb més de 20 anys d’experiència. A través de l'obra, el grup denuncia com el poder controla les vides de la ciutadania i explora “llenguatges escènics crus, però plens d’elements sensitius i emocionals, que remouen l’espectador amb interrogants existencials, filosòfics i polítics de la vida diària”.
Aquesta mateixa setmana Alberto Berzal, que encarna el personatge de Winston, i Luis Rallo, en el paper d’O’Brien, han sigut nominats als Premis Unió d’Actors i Actrius pels papers que encarnen en aquesta obra.
Més llegit
-
Vota per la millor crítica d'À Punt – Falles 2026
-
Convent de Jerusalem - Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026
-
Catalá assegura que mai s'ha negat al debat sobre la taxa turística: "Sempre hem dit que és un debat interessant"
-
Quan l’artista planta la comissió i no el monument
-
El mapa de les gasolineres valencianes: preus disparats i més de 25 € de diferència per omplir el dipòsit
-
Vota per la millor falla infantil d’À Punt – Falles 2026
Més vist
Més escoltat
-
16.03.2026 | 90 minuts
-
16.03.2026 | L’impacte econòmic de les Falles amb José Manuel Pastor
-
16.03.2026 | Les notícies del matí
-
15.03.2026 | Punt a punt | Segona Part
-
16.03.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | David Joaquín, xef de Farigola i Menta
-
15.03.2026 | Les notícies de migdia cap de setmana