Prova de veus dels xiquets cantors del Misteri d'Elx
És el primer acte oficial que dona inici a les festes del Misteri que es representarà els dies 14 i 15 d'agost.
Aquesta vesprada del dilluns 6 d'agost ha tingut lloc al saló de plens de l'Ajuntament d'Elx la tradicional prova de veus. Els xiquets cantors del Misteri hi demostren el seu registre sonor davant dels representants de la corporació municipal, el Patronat del Misteri i entitats festeres. Interpreten alguns dels fragments més coneguts d'aquest drama musical, com ara els motets de Maria, l'àngel o l'araceli.
Els xiquets cantors, que interpreten els personatges de Maria i els àngels del seu seguici, hauran de passar el dia 10 la prova de l'àngel, que serveix per a comprovar que no pateixen vertigen. Cal recordar que alguns dels aparells aeris d'aquest muntatge, com la magrana, baixen i s'alcen 30 metres d'altura des de la cúpula de la basílica de Santa Maria.
Els dies 11, 12 i 13 d'agost tindran lloc els assajos generals, previs a les representacions del Misteri pròpiament dites, que es divideixen en dos dies, la Vespra, el dia 14, i la Festa, el dia 15. Enguany, com que és un any parell, hi haurà una representació extraordinària a finals d'octubre.
El Misteri d'Elx és un drama sacrolíric d'origen medieval que escenifica la mort, coronació i ascensió al cel de l'ànima de la Mare de Déu. És l'únic de les seues característiques que ha mantingut els orígens en tot Europa i per això va quedar declarat patrimoni oral i intangible de la humanitat per la Unesco, l'any 2001. Segons els investigadors, va començar a representar-se en el segle XV, encara que a mitjan segle XVI el Concili de Trento el va prohibir i va ser necessària la implicació dels il·licitans i de les entitats religioses locals, que demostraren la seua devoció per la Mare de Déu, perquè el papa Urbà VIII atorgara el 1632 una butla que permetia tornar a representar el Misteri.
El text està escrit en valencià, excepte un salm i alguns versos en llatí. La música recull peces medievals, renaixentistes i barroques, i tradicionalment hi participen actors i cantors de sexe masculí no professionals.
Més llegit
-
Un mort i tres ferits en un tiroteig a Alzira arran d'una disputa familiar
-
Roben a Alacant un tràiler amb roba de Zara valorada en un milió d’euros fent-se passar per policies
-
Detenen un home de 85 anys per la mort violenta de la seua exnora de 47 a Madrid
-
Un veí de Ceuta, apunyalat presumptament per quatre migrants en un intent de robatori
-
Mor una dona després de patir un accident amb un quad en una zona forestal de la Vall d'Uixó
-
Una xiqueta de 5 anys, intoxicada de gravetat després de prendre un suc en un local de Xàbia