Polanski enterboleix l'inici de la Mostra de Venècia
La presidenta del jurat assegura que no assistirà a la projecció de l'última pel·lícula del director.
La polèmica per la presència de Roman Polanski en la secció oficial de la 76a Mostra de Venècia s'ha avivat en la jornada d'inauguració del certamen després que la presidenta del jurat, Lucrecia Martel, anunciara que no assistirà a la gala en què es projectarà l'últim treball del cineasta, condemnat per violació.
"No assistiré a la gala de Polanski perquè represente moltes dones que estem lluitant a l'Argentina per qüestions com aquesta, no desitge posar-me dempeus i aplaudir", ha dit Martel en una roda de premsa al costat del director de la mostra, Alberto Barbera.
Polanski, en crida i cerca dels Estats Units per la violació d'una menor el 1977, presentarà divendres a competició J'accuse. S'espera la presència de l'elenc d'actrius i actors, però el director, com a màxim, estarà via teleconferència. Si posa un peu a Itàlia, corre el risc de ser detingut, com ja li va ocórrer fa una dècada en el festival de cinema de Zuric.
Més llegit
-
Tanquen les platges de Daimús, Xeraco i Tavernes de la Valldigna per un bacteri i una a Orihuela per contaminació residual
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
Les farmàcies tancaran un dia en juliol per l'impagament de maig per part de l'administració
-
Pacients de la unitat de trastorns de la conducta alimentària de La Fe reclamen tornar a l'hospital, d'on foren desallotjades després de l'incendi
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Mor un xiquet de dos anys oblidat a l'interior d'un cotxe a Tarragona