Les pel·lícules sobre identitat i pederàstia, guanyadores de la Berlinale
‘Synonymes’, de Nadav Lapid i ‘Gracias a Dios’, de François Ozon, han sigut guardonades amb l’Os d’Or i el de Plata, respectivament.
La pel·lícula Synonymes, dirigida per l’israelià Nadav Lapid, ha aconseguit l’Os d’Or de la Berlinale. La cinta premiada recrea les experiències juvenils del director mateix i conta com un israelià arriba a París i li furten la roba la primera nit. Només la solidaritat d’una parella l’ajuda a eixir de la situació. Així, amb un toc d’humor, Lapid aprofita per a reflexiona sobre la identitat: què significa ser francés o israelià o jueu?
L’Os de Plata ha sigut per a la pel·lícula de François Ozon Gracias a Dios, una dura crítica al silenci de l’Església catòlica pel que fa als casos de pederàstia.
El jurat ha recompensat també el cine alemany amb l’Os de Plata a la millor direcció per a la directora Angela Schenelec amb el film Ich war zuhause, aber (‘Estava a casa, però’) i l’Os d’Or al millor curtmetratge, Umbra, de Florian Fischer.
Per últim, la producció xinesa So long, my son ha sigut guardonada amb els premis de millor actriu i actor.
Directores catalanes al festival
El curt Suc de síndria de la barcelonina Irene Moray ha guanyat una nominació als Premis del Cinema Europeu. El curt narra la història de Bàrbara (Elena Martín), una jove que ha passat per un episodi traumàtic i intenta redescobrir el sexe amb l’ajuda de la seua parella (Max Grosse Majench).
A certamen també hi ha participat la directora Isabel Coixet amb la pel·lícula Elisa y Marcela, a pesar de l’oposició d’alguns operadors de cine d’incloure-la en el certamen per haver sigut produïda per Netflix. No obstant això, finalment la cinta no ha obtingut cap premi.
Més llegit
-
Un accident múltiple a l'N-340 per Vila-real deixa set ferits i obliga a tallar la carretera més de dos hores
-
Vandalitzen i inutilitzen el nou ascensor que baixa a la platja a la Vila Joiosa
-
Consulta el mapa de les gasolineres valencianes durant la Setmana Santa
-
La jutgessa deixa en llibertat els dos germans detinguts per una presumpta agressió sexual en un cotxe a Malilla
-
Torrent culmina la Setmana Santa amb l'Encontre Gloriós
-
Els obradors valencians bullen d'activitat amb els dolços típics de la Pasqua
Més vist
Més escoltat
-
04.04.2026 | Els últims '90 Minuts'
-
03.04.2026 | Laura García Andreu impulsa l’Espígol Nest, residències de guió en entorn rural
-
03.04.2026 | 90 minuts
-
04.04.2026 | Fem banda
-
04.04.2026 | MOTOR | Entrevista a Álex Escrig
-
03.04.2026 | Paco Benavente torna a la passarel·la amb ‘Les muses de l’Empereur’