El Palau de la Música millora l'acústica de l'Almodí de València
La inversió de 18.017 euros permet reduir el temps de reverberació del so.
El Palau de la Música ha invertit 18.017 euros per a millorar l’acústica de l’Almodí i reduir el temps de reverberació del so, després de l’encàrrec i posterior execució d’un estudi del Departament d’Acústica de la Universitat Politècnica de València. Els últims mesos s'han programat en aquest espai històric cicles de concerts de música de cambra, un gènere musical íntim.
S’hi han respectat en tot moment els elements arquitectònics. S’han cobert els espais entre les columnes que formen els arcs gòtics, fins a una alçària de 2 a 2,10 metres, amb panells mòbils revestits amb material absorbent i tramex de fusta enreixada a les cares exteriors.
D'aquesta manera s’ha aconseguit un triple objectiu: "augmentar l’absorció de la sala, s’ha confinat la zona d’audició reduint el volum i ajudant a la reducció del temps de reverberació, i s’ha fet que els corredors perimetrals siguen més acollidors, cosa que permet possibles usos alternatius no musicals al mateix temps", segons ha detallat la regidora de Patrimoni i Recursos Culturals i presidenta del Palau de la Música, Glòria Tello.
Més llegit
-
Educació publica 14.261 llocs vacants que s'oferiran en el pròxim procés d'adjudicació de places docents
-
Moren un home de 52 anys i una dona de 53 per colps de calor a la Comunitat Valenciana
-
La valenciana Rebeca Torró, nova secretària d'Organització del PSOE
-
Mor un turista de 65 anys a la platja de Pinedo
-
L'autovia Torrent-València reobri al trànsit després de reconstruir el pont esfondrat el 29-O
-
Mazón diu que ara mateix no es planteja canviar zones de predomini lingüístic