‘Olívia i el terratrèmol invisible' i 'De sucre', amb participació d'À Punt, guanyen un Premi Gaudí
Les dos produccions audiovisuals estan també nominades als Goya, que se celebraran el 28 de febrer a Barcelona
Les produccions participades per À Punt Olívia i el terratrèmol invisible i De sucre han sigut guardonades en la 18a edició dels Premis Gaudí, que s’han celebrat este diumenge a la nit al Gran Teatre del Liceu, a Barcelona. Tot, en una cerimònia en què les grans triomfadores han sigut les pel·lícules Sirat, d’Oliver Laxe —amb huit estatuetes— i Frontera, de Judith Colell —amb quatre—.
En concret, Olivia i el terratrémol invisible s’ha endut el premi millor llargmetratge d'animació. Dirigit per l’alacantina Irene Iborra, es tracta del primer llargmetratge català en stop-motion i adapta a la pantalla la novel·la La pel·lícula de la vida (2017), de l'escriptora Maite Carranza, amb més de 24.000 exemplars venuts a Espanya i traduïda a vuit idiomes.
Un cine artesà, fotograma a fotograma, que reconstruïx un drama de realitats: la pobresa i els desnonaments. I és que el llargmetratge conta com expulsen la família d’Olivia de sa casa i ha de començar de zero en un altre barri. Llavors, la xiqueta s'inventa una fantasia protectora per al seu germà i per a ella.
Una altra de les triomfadores de la nit ha sigut De sucre, que ha guanyat el reconeixement al millor curtmetratge. La producció, dirigida per Clàudia Cedó, partix d’una obra teatral prèvia de la mateixa autora i aborda, sense filtres, el desig de maternitat en persones amb discapacitat intel·lectual. Un film que posa el focus en els límits que sovint imposa la societat a estos anhels.
La història té com a protagonista Maria, una dona de trenta anys amb discapacitat intel·lectual que té un somni clar: ser mare. A partir d’este plantejament, De sucre obri un debat incòmode sobre la incomprensió de l’entorn i la mirada paternalista que confon protecció amb control. Està produïda per Ariadna Dot, Tono Folguera, Rafa Molés i Pepe Andreu.
Les dos produccions audiovisuals estan també nominades als Premis Goya, que se celebraran el 28 de febrer a l’auditori del Centre de Convencions Internacionals de Barcelona (CCIB).
Més llegit
-
L'Aemet activa un avís taronja a València des de les 9 hores de dimarts per ratxes de fins a 90 km/h
-
S'entrega l'home que ha matat d'un tir el seu veí a Catarroja
-
Metrovalència recupera la circulació entre Museros i Massamagrell després d'interrompre's per un atropellament mortal
-
Transports i sindicats arriben a un principi d’acord per a desconvocar la vaga del sector ferroviari
-
S'obri el termini d'inscripció per a vore una mascletà des del balcó de l'Ajuntament
-
Accidents a la V-21 i l'A-3 multipliquen les retencions en hora punta en les principals autovies
Més vist
-
07.02.2026 | Gala de les Reines i Reis del Carnaval de Vinaròs 2026
-
Qui no arrisca no pisca?, en casa d'Inés
-
Violeta Mangriñán: "Ser emprenedora és com tindre fills: molt dur, però molt gratificant"
-
08.02.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
07.02.2026 | El retrovisor | Els nous valencians
-
09.02.2026 | Informatiu migdia | L'oratge