‘La nit infinita’, rodada a Teresa, gran triomfadora dels premis Cortometrando
L'obra s’ha endut el guardó al millor curt per part del jurat i del públic, millor so i millor fotografia
El curtmetratge ‘La nit infinita’, del director Lluís Bernal, ha sigut el gran triomfador dels premis Cortometrando, organitzats per la Diputació de Castelló, en rebre quatre dels sis guardons als aspirava. Les distincions s’han atorgat en una gala celebrada a l’Auditori de Castelló de la Plana i que ha presentat la polifacètica presentadora d’À Punt Pepa Cases.
L'obra cinta vencedora s'ha rodat a Teresa, a l'Alt Palància, i s'ha alçat amb el premi del jurat per la seua "excel·lent" factura tècnica i l'originalitat de la trama. El curt parla de la lluita per la memòria, contra l'oblit dels més majors, que cuiden els seus nets per a acabar sent cuidats per aquests. Narra, a través del conte de La formiga i la cigala, la història d’una xiqueta que veu com la vida de la seua àvia es va apagant lentament.
L'obra de Bernal ha aconseguit també els guardons de millor curt per part del públic, millor fotografia (per a Antonio Portillo) i millor so (Rubén Silvestre i Adrià Arastey). La votació ha tingut lloc després de l'exhibició dels curts, en un ambient d'emoció i expectativa com feia anys que no es vivia.
Carmen Notari i Mouad Faraij, millors intèrprets
Carmen Notari, del curt La nova, s'ha convertit en la millor actriu d'enguany; mentre que en l'apartat masculí ha guanyat Mouad Faraji, per Catorze. Enguany, els curts s’han rodat a les localitats de l'Alcudia de Veo, Aranyel, la Vall d'Alba, Vistabella del Maestrat, Vallibona i Teresa.
En la seua intervenció, el president de la Diputació, José Martí, ha felicitat els equips guanyadors i ha lloat el format de Cortometrando per haver-se convertit, en poc menys d'una dècada, "en una de les majors plataformes de promoció de les futures promeses del cine espanyol". Martí ha felicitat la joventut castellonenca "per ser l'espill d'una societat talentosa, emprenedora i creativa".
Més llegit
-
La campanya de vacunació començarà el 28 de setembre a la Comunitat Valenciana
-
Mor de forma sobtada a l'Oceanogràfic una de les belugues rescatades del Canadà
-
El valencià Guitarricadelafuente estrena "La nieve", el tema musical principal de ‘La bola negra’
-
INTERACTIU | Consulta quant ha plogut en l’episodi de precipitacions torrencials a la rodalia de València
-
Conclou el trasllat de migrants de Ceuta cap al campament del port i més d'un miler retorna a les platges en no tindre plaça
-
Controvèrsia sobre l'enviament de l'ES-Alert: el Consell afirma que es va enviar quan es va detectar risc de desbordaments, mentre que l'oposició critica el retard