Na Jordana celebra l'arribada de les peces i el remat en el seu 75é aniversari
Un espectacle pirotècnic musical amb foc gelat ha posat llum i color a l'acte
La comissió de Na Jornada planta enguany la seua falla número 75 i per a commemorar este aniversari redó i l'arribada de les primeres peces del monument, este divendres ha organitzat un espectacle pirotècnic musical amb foc gelat, a càrrec de la pirotècnia Vulcano.
Abans, un centenar de falleres han desfilat des del pont de Sant Josep a ritme de batucada i lluint globus de color verd, la tonalitat que representa la comissió en record dels fundadors de la falla el 1950. Mentrestant, un altre centenar de fallers han traslladat des del pont de les Arts fins a la plaça de Na Jordana una plataforma amb el remat del monument d'enguany.
L'artista faller Mario Gual ha creat per a este monument de Secció Especial "Tarot de les flames", una obra que mostra una "reina de les cartes" que decideix el destí de la gent que va a visitar-la. "Al seu voltant hi ha una sèrie de personatges que representen l'amor, la mort, el destí o unes claus per a obrir les portes a noves vides i reptes", conta Gual. Les figures es comuniquen entre elles i formen una piràmide rectangular amb un remat femení, característic d'este creador. Pel que fa a l'efecte cromàtic, enguany predominen els verds, blaus i rojos intensos.
Més llegit
-
Trump anuncia que tallarà tot el comerç amb Espanya perquè "és un soci terrible"
-
La família de l'assassí confés del menor de 13 anys a Sueca denuncia "assetjament" i "amenaces"
-
Els pares de la fallera major infantil: "Són més de mil actes i Marta ens tombarà a tots, segur"
-
Els últims afusellaments del franquisme i un homenatge a Ronsard: així són els versos inèdits d’Estellés
-
Educació publica el calendari d'admissió i matriculació per al curs 2026-2027
-
Arriba Regina carregada d'inestabilitat: núvols, pluges i pols en suspensió que marcaran una setmana passada per aigua
Més vist
Més escoltat
-
02.03.2026 | 90 minuts
-
03.03.2026 | "Psicologia", amb Lorena Gascón | Cinema i trastorns mentals: entre realitat i ficció
-
02.03.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Àlex Vidal i la cuina d’Origen
-
03.03.2026 | Les notícies del migdia
-
02.03.2026 | ContrÀpunt
-
02.03.2026 | Cadena de valor | Volkswagen assegura tota la producció inicial de la gigafactoria de Sagunt