El Museu d’Història de València acull una exposició que recupera la memòria dels morts a la presó durant la repressió
L’obra recupera 500 noms d’homes, dones i, fins i tot, nadons que ha identificat l’historiador Vicent Gavarda
El Museu d'Història de València recupera part de la memòria històrica espanyola amb l'exposició IP30. Memòria de la desaparició. Habitar l'oblit, de l'artista Rafael Tormo.
L'obra està formada per 500 peces ceràmiques amb informació sobre les persones que van morir a les presons de València sense que les reclamara ningú i que ara ha identificat l'historiador Vicent Gavarda.
Noms d’homes, dones i, fins i tot nadons, oblidats i silenciats per la repressió franquista perquè “el règim va decidir que eren una amenaça que necessitava netejar”, tal com explica l’autor de l’exposició, Rafael Tormo.
Ara, aquesta obra materialitza la seua memòria i la fa visible per a demostrar que no s'ha fet prou per rescatar el seu record, que va ser quasi esborrat per la repressió.
Més llegit
-
Els dos radars que més multen de tot Espanya estan a les províncies de València i Alacant
-
Uns policies locals salven la vida d'un bebé d'un any en un centre comercial de Xàtiva
-
MAPA | Registres de més de 45 °C i humitat del 97%: l'última onada de calor poble a poble
-
El foc arrasa el centre d'Espanya, amb quasi 60.000 veïns afectats entre Madrid i Àvila
-
Detenen a Benidorm un islandés per no pagar hotels i restaurants durant deu dies
-
Anticorrupció demana al jutge Calama que amplie l'estudi de taxació de les joies de Zapatero