Mor el cantant francés Aznavour, als 94 anys
Considerat l’ambaixador de la música francesa a tot el món, ha venut més de 200 milions de discos al llarg de la seua carrera.
El cantant francés, Charles Aznavour, ha mort aquest dilluns als 94 anys al seu domicili d’Alpilles, al sud de França. Considerat com l’ambaixador de la música francesa al món, Aznavour ha venut més de 200 milions de discos en la seu carrera i deixa un llegat de 1.200 cançons, 294 àlbums, 80 pel·lícules i milers de concerts en 94 països.
El Frank Sinatra francés, com també se’l coneixia, continuava en actiu i bromejava sovint en les entrevistes amb la seua longevitat i la possibilitat de fer un espectacle com a centenari. Tanmateix, la seua salut s’havia ressentit en els últims mesos. Acabava de tornar d’una girà al Japó, on va haver de cancel·lar alguns concerts després de trencar-se un braç. A l'abril va estar a punt de cancel·lar al Liceu de Barcelona i dies després va haver de ser hospitalitzat en vespres d’un concert a Sant Petersburg.
D’ascendència turcoarmènia, Aznavour va acabar assentat a França per casualitat, quan els pares intentaven tramitar un visat cap als Estats Units en la seua fugida del genocidi del 1915.
Animat per sa mare, l’autor va començar la carrera tocant el violí als carrers de París a l’edat de 17 anys. Així va conéixer el compositor de jazz Pierre Roche, amb qui va formar el duet Roche et Aznavour, que va assolir un gran renom en la dècada dels seixanta. A continuació, va iniciar una exitosa carrera en solitari en la qual ha actuat i ha gravat en set llengües, i ha sigut versionat per artistes de la categoria d’Elton John, Bob Dylan, Plácido Domingo, Céline Dion, Julio Iglesias, Edith Piaf, Liza Minnelli i Ray Charles.
"La Mamma", "La Bohème", "What makes a man", "Take me" o "See me already" són alguns dels temes més coneguts del seu repertori que, juntament amb la seua carrera cinematogràfica, han fet d’Aznavour una figura mundial amb estrela pròpia al passeig de la fama de Hollywood.
El cantant va casar-se tres voltes i va tindre sis fills, els tres últims amb Ula, la seua última parella, amb qui va compartir mitja de vida.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part