Mor amb 60 anys l'actriu alacantina Cristina Fenollar
La intèrpret, guardonada amb els premis Narcís i Estruch, va aparéixer en sèries molt populars com 'El Comisario', 'Aída' o la valenciana 'Check-in hotel'
L'actriu alacantina Cristina Fenollar va faltar dimarts amb 60 anys a sa casa. Feia temps que estava allunyada de les càmeres i del teatre per problemes de salut. Fonts de l'entorn citades per EFE han confirmat que la defunció va tindre lloc a sa casa del barri de Sant Gabriel, a Alacant, on va nàixer, va créixer i va decidir viure, però no han transcendit les causes concretes.
Fenollar (Alacant, 1965) tenia una extensa carrera professional en teatre, televisió i cinema. Va ser guardonada amb el Premi Estruch i el Premi Narcís, entre molts altres. Entre les diverses sèries en què va aparéixer destaquen algunes de molt d'èxit, com ara Aída (2008), El Comisario (2008), La que se avecina (2007), Yo soy Bea (2006), Hospital Central (2006) o Compañeros (2000). També ha tingut presència en produccions de la televisió valenciana, l'extinta Canal 9, com ara Maniàtics (2007) i Check-in hotel (2009). Al cinema va rodar tres llargmetratges.
Del teatre, la intèrpret va emportar-se els premis Narcís, del Sindicat d'Actors i Actrius Professionals Valencians (2020), el Tirant com a millor actriu secundària (2001) i el Túria (2001), a més del referit José Estruch el 2022.
La Conselleria de Cultura ha penjat un missatge en la xarxa social X en què lamenta la mort de Fenollar, de qui destaca que "va rebre nombrosos reconeixements durant la carrera artística". "Tot el nostre afecte a familiars, companys i amics", afig Cultura.
Més llegit
-
L'estiu més càlid en almenys un segle i mig donarà pas a una tardor previsiblement també amb temperatures per damunt del normal
-
Prenen foc als cotxes dels detinguts pel tiroteig a Alzira en què va morir un home
-
La Diputació de València anuncia el tancament del Teatre Principal per danys estructurals
-
Cremen dos cases vinculades als germans detinguts pel tiroteig mortal a Alzira
-
Miquel Baquero (La Fe) sobre els nous medicaments per a frenar l'Alzheimer. "La majoria de professionals esperàvem que també es finançaren"
-
Un treballador de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer advertix del dèficit de personal en la vigilància dels llits