Monuments a 2.000 euros: ruta per les falles més modestes de València
Un equip d'À Punt NTC comprova com viuen la plantà algunes de les comissions amb menor pressupost de la ciutat
Una falla de la Secció Especial com la de Convent de Jerusalem té un pressupost de 255.000 euros. En canvi, en trobem que es limiten a 2.000 euros, com ara la falla Blasco Ibáñez de València. "Ja va tocant que com a mínim ens donen l'últim premi", explica amb humor Ximo Darder, president de la comissió, a un equip d'À Punt NTC que ha fet un recorregut pels monuments més modests de la ciutat.
En la falla La Nova de Benimaclet, el dia 15 de matí encara no han plantat res. Han optat per passar el matí en el concurs d'arròs al forn. D'altra banda, a la falla Mestre Aguilar - Maties Perelló l'any 2022 va ser un any molt complicat econòmicament, però enguany, amb moltes ganes, han decidit plantar "per ous", com bé ho mostra el seu monument.
Més llegit
-
Les primeres investigacions de l'incendi que ha cremat 37 hectàrees al Saler apunten que ha sigut intencionat
-
Troben un cadàver al pantà de Bellús, on buscaven un home desaparegut
-
L'incendi al parc natural de l'Albufera crema 31 hectàrees i manté evacuats el Saler i dos càmpings
-
Un doble accident, principal hipòtesi dels investigadors en la mort del matrimoni irlandés en un 'jacuzzi' a Cullera
-
Un grup d'encaputxats furta de matinada el Tresor de Villena, un dels conjunts arqueològics més importants de l'edat del bronze
-
La Vuelta 2026 passa per la Comunitat Valenciana: consulta recorreguts i horaris