Llibres en ruta: la iniciativa que acosta la cultura a les persones sense llar
Han arreplegat aquestes lectures amb motiu de Sant Jordi a través de donacions anònimes en llibreries col·laboradores
L'ONG Bokatas ha presentat la campanya "Llibres en ruta", que defén el fet que ser una persona sense llar no és incompatible amb l'accés a la cultura. Durant aquests dies, els voluntaris i voluntàries recorren els carrers de València per a visitar les persones sense llar per tal d'oferir-los sopar, conversa i un llibre personalitzat. Han arreplegat aquestes lectures "coincidint amb la celebració de Sant Jordi" perquè, segons ha assegurat Mar Dolç, coordinadora d'activitats culturals de Bokata, volen que "les persones en situació temporal sense sostre tinguen cobertes les seues inquietuds".
Vora cinquanta persones en aquesta situació, que van detallar als voluntaris les seues preferències lectores, han rebut un llibre donat per una persona anònima. Entre els gèneres escollits n'hi ha de tot tipus: ciència-ficció, història, novel·la històrica o literatura romàntica.
"M'ha tocat una persona a qui li agrada la filosofia, aleshores m'he decantat per un llibre que es titula Como ser un estoiko, ha contat una de les persones donants. Una vegada triat, els participants l'han de deixar en una de les llibreries solidàries que col·laboren en la iniciativa. "Normalment són llibres que ja s'han llegit i que els han agradat", segons Francisco Benedito, de la Llibreria Ramon Llull. "Es tracta de connectar les persones sense llar amb persones en situació de llar i fer-los visibles, que no els vegem amb ulls diferents", ha explicat Adrià Garcia, membre de Bokatas.
L'objectiu és trencar barreres i contribuir al fet que les persones que viuen al carrer no s'allunyen de la cultura.
Més llegit
-
L'incendi en una nau industrial d'Elda, amb evolució favorable, però encara sense estabilitzar
-
Quins són els terminis per a elegir nou president o presidenta de la Generalitat?
-
Torrent enderroca unes cases afectades per la dana pròximes al barranc de l'Horteta
-
Detinguda a Alfafar per empadronar il·legalment nou ciutadans estrangers
-
Miguel Ángel Rodríguez admet en seu judicial que va llançar el rumor sobre l'acord entre la Fiscalia i González Amador
-
La llibreria valenciana Ramon Llull rep el Premi Llibreria Cultural 2025