L’OCU denuncia Ticketmaster per unflar els preus de les entrades del concert de Bad Bunny
L’organització de consumidors assegura que han rebut queixes perquè al preu de l’entrada se li afegien suplements que arribaven a triplicar el cost
L’organització de consumidors i usuaris, OCU, ha anunciat que ha interposat una denúncia davant les autoritats del Ministeri de Consum contra la plataforma de venda en línia Ticketmaster pel que consideren que és un cobrament irregular i abusiu de les entrades dels concerts de Bad Bunny.
Segons han informat, després de les queixes rebudes en l'organització i a través de les xarxes socials amb motiu de la venda d'entrades dels pròxims concerts del cantant porto-riqueny a Madrid i Barcelona, l’OCU ha investigat i ha donat amb “un nou abús en la compra d'entrades en línia, que ja hem denunciat davant la Subdirecció General d'Inspecció i Procediment Sancionador del Ministeri de Consum.”
Han assegurat que Ticketmaster ha incrementat el cost de les entrades amb fins a tres conceptes diferents: així, una entrada que originàriament anuncia un cost de 79,50 euros, n'acaba costant 269, perquè a l'import mínim anunciat cal sumar-ne tres més: 3,30 euros en concepte de donació 36,50 euros per despeses de gestió i 150 euros per càrrec VIP addicional.
Consideren que estos conceptes no són transparents, per a l'usuari no són evidents quasi fins al moment del pagament, no són reembossables i són preus dinàmics, ja que varien en temps real "en funció del mercat", sense que ningú aclarisca quins factors influeixen exactament en el preu final, quan i com.
A més de la denúncia, han demanat a Consum que desenvolupe una normativa que evite abusos en l'aplicació dels preus dinàmics.