L'obra gràfica de Francis Bacon i Lucian Freud arriba a València
La Fundació Bancaixa reuneix aquests dos mestres del segle XX en un recorregut per mig centenars d'obres
Francis Bacon i Lucian Freud es retroben a la Fundació Bancaixa de València. La mostra "De Profundis" ofereix aquest divendres un recorregut per l'obra gràfica d'aquests dos artistes, que compartien amistat i anàlisi sobre la figura humana.
En un recorregut per mig centenar de peces procedents de la Galeria Marlborough i col·leccionistes privats, a les quals se sumen la reproducció de fotografies i documentals, s’exhibirà l’ideari i l'univers creatiu d’aquestes dues figures clau del segle XX.
Les imatges, datades entre els anys 1975 i 1992 en el cas de Bacon i entre el 1982 i el 2007 en el cas de Freud, mostraran nus, retrats inquietants d’amics i familiars o escenes de soledat que permetran veure que tant Freud com Bacon compartien temes com l’exploració de la soledat de l’ésser humà, el pas del temps, l’angoixa o l’aïllament.
Més llegit
-
Les mascletaes de la Magdalena 2026 de Castelló, en directe
-
L'Iran tria el fill de l'aiatol·là Khamenei com a nou líder suprem
-
Mascletà en directe del dilluns 9 de març de les Falles 2026 de València
-
Un jutge veta l'entrada a València a dos carteristes durant les Falles
-
La primera cremà de l’any arriba a Bolbaite i Godelleta amb l’ull posat en la pluja
-
Les gaiates omplin de llum Castelló en una desfilada marcada pel bon oratge i la gran afluència de públic