L’home disfressat de bisó al Capitoli es converteix en un mural a València
És obra de l’artista urbà J. Warx i es troba al barri de Benimaclet.
Una de les figures més virals en l’assalt al Capitoli fa just una setmana va ser la de Jake Angeli. Aquest estatunidenc, reconegut defensor de la teoria QAnon sobre una suposada xarxa mundial de pederastes, va ser portada de nombrosos mitjans al voltant del món per aparéixer disfressat amb banyes i capa de bisó.
Ara, l’artista urbà J. Warx ha plasmat aquesta imatge icònica en un mural al barri de Benimaclet de València, acompanyada del text: “Pot baixar Trump a jugar?”. La figura de l’encara president dels Estats Units, Donald Trump, s’ha vist envoltada de polèmica per no condemnar els aldarulls al Congrés, que van acabar amb cinc persones mortes i catorze ferides, a pesar d’haver assegurat que ell no havia organitzat la revolta.
El grafit es pot trobar al costat del mural que cita la frase viral “És millor això que morir-se”, que deia una xiqueta a la pregunta d'una periodista d'À Punt Notícies sobre l'ús de la mascareta. L’artista J. Warx s'ha fet famós durant els últims mesos per representar l'actualitat a través de l'art. Entre d'altres, ha pintat murals de l'emèrit Joan Carles I –una obra que va boicotejar l'extrema dreta–, de Miguel Bosé i de Fernando Simón, entre altres.
Més llegit
-
À Punt revoluciona la graella amb nous formats i més informatius en directe per a apujar l’audiència
-
Mor un home en un tiroteig al centre de Xirivella i a plena llum del dia
-
Els passatgers de Ryanair poden portar des de hui un equipatge de mà més gran i gratuït
-
Un incendi de vegetació a Oliva obliga a evacuar algunes viviendes per la proximitat del foc
-
Almenys quinze persones mortes i una vintena de ferides en descarrilar un funicular de Lisboa
-
Menys alumnat i més professorat: el curs escolar arrancarà amb 810.730 estudiants en totes les etapes i 83.592 docents