L’espantacovid, la novetat en petards per a aquestes Falles
L’article pirotècnic té força 3 i només es pot utilitzar per majors de 18 anys
La macrodespertà del diumenge ha donat el tret d'eixida a l'ús dels petards. El sector pirotècnic ha vist la llum després de dos anys de carència i ja hi ha a la venda tot tipus d'articles pirotècnics per a particulars. Enguany, la novetat és l’espantacovid.
De força 3 i per a majors de 18 anys, aquest petard tira flama i després esclata. S'ha creat a Xelva (Serrans) per la pirotècnia El Gato, “com un homenatge als fallers i falleres que tornen a gaudir de la festa” ha explicat María Nuévalos, responsable de Pirofoc i Fantasia.
Entre els valencians i valencianes hi ha moltes ganes de sentir el soroll de la pólvora, i entre les botigues especialitzades, de vendre-la. Les empreses ja ho tenen tot a punt perquè depenen de la seua venda per a sobreviure. De fet, al municipi de Godelleta (Foia de Bunyol) ja han plantat la falla municipal i els més menuts han tornat a gaudir de l'esclat dels petardets, els masclets que per normativa poden tirar.
Per utilitzar-los, el veïnat ha de respectar un horari municipal establit per a l'ocasió. El ban de Falles a la ciutat de València prohibeix tirar petards de l'11 al 19 de març des de les 2 de la matinada fins a les 7:30 del matí. Es deixarà de sentir la pólvora a partir de la mitjanit del 20 de març, una vegada que finalitze la Cremà. La resta de dies previs, es deixarà descansar des de les 22:00 hores a les 7:30 del següent matí.
Més llegit
-
Pérez Llorca desfila en l'Ofrena amb la seua filla "molt emocionat" en un dia "inoblidable"
-
Carmen Prades tanca una ofrena de rècord amb un clar missatge de pau
-
El món faller obri la porta a una tercera sessió de l’Ofrena
-
Ferit greu un xiquet de dos anys que va caure del balcó d'un edifici a Catarroja
-
La pirotècnia Valenciana promet una Nit del Foc “contundent i rítmica” amb “la potència que tant agrada”
-
Imputen quatre sanitaris per la mort d’una xiqueta de dotze anys de Jérica per peritonitis purulenta el 2023
Més vist
Més escoltat
-
18.03.2026 | Les notícies del migdia
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Quarta Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Segona Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Primera Part
-
18.03.2026 | 90 minuts
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Tercera Part